Hallo,
Sinds enkele weken heb ik een toenemende pijn aan de achterste kies in de rechterbovenkaak. Deze kies heeft enkele jaren al een zenuwbehandeling gehad. In deze kies zit ook een hele grote vulling. Vorige maand kreeg ik klachten aan deze kies; het begon met een vage pijn en gevoeligheid bij warmte, kou en zoetigheid. Op het moment nemen de pijn en gevoeligheid per uur toe en lijkt de pijn erg op een wortelontsteking. Ook is elke aanraking met kou, warmte of zoetigheid nu heel erg. Zou iemand mij kunnen vertellen wat dit zou kunnen zijn en wat de tandarts hier nog aan zou kunnen doen? Alvast dank voor de reacties
Sinds enkele weken heb ik een toenemende pijn aan de achterste kies in de rechterbovenkaak. Deze kies heeft enkele jaren al een zenuwbehandeling gehad. In deze kies zit ook een hele grote vulling. Vorige maand kreeg ik klachten aan deze kies; het begon met een vage pijn en gevoeligheid bij warmte, kou en zoetigheid. Op het moment nemen de pijn en gevoeligheid per uur toe en lijkt de pijn erg op een wortelontsteking. Ook is elke aanraking met kou, warmte of zoetigheid nu heel erg. Zou iemand mij kunnen vertellen wat dit zou kunnen zijn en wat de tandarts hier nog aan zou kunnen doen? Alvast dank voor de reacties
Hoe is het nu met jou?
Dank voor je berichtje. Ik ben vorige week bij een andere tandarts geweest omdat mijn tandarts met vakantie was. Hij zei dat de tandhalzen bloot liggen en heeft er wat lak opgesmeerd. Maar echt helpen doet het niet. Vanmiddag ga ik naar mijn eigen tandarts en hoop dat er wat aan te doen is, alhoewel ik er onderhand wel een beetje zat van ben, moet constant oppassen met het eten en heb nog steeds perioden van kiespijn.
Hoe is het met jou, ben jij al een beetje opgeschoten?
Hebben ze geen foto gemaakt bij je?Ik voel nu trouwens helemaal onder in een bultje wat pijn doen,vlak bij de wortelpunt,dus...
Laat wel horen wat het was/is.
Wat gaan ze dan bij jouw doen, als je op een 1 aleevee loopt. Dus ik denk een vette ontsteking... Ik hoor het wel morgen van je. Sterkte ermee.
Groetjes Maurice.
Vanmiddag bij de tandarts geweest. De erge pijn die ik heb is toch van een ontsteking, daar krijg ik binnenkort een behandeling voor. Gelukkig, dan kan ik eindelijk stoppen met de pijnstillers. Verder krijg ik volgende maand 2 vullingen op blootliggende tandhalzen en ga ik een afspraak maken met een mondhygienist. Ik ben reuze blij dat er nu echt wat gebeurt want zo is eten ook geen pretje meer.
Heel veel sterkte bij jouw tandarts deze week!
Was je kies met wkb dan weer ontstoken of alleen het puntje.Ik denk dat ik ook zoiets heb ,het voelt bijna alweer als een echte zenuwontsteking.maar dat kan niet volgens onze tandarts want er zitten geen zenuwen meer in.
en ik word inderdaad ook niet goed van die pijnstillers rotzooi,ik slik normaal mischien 10 paracetamolltejes n een jaar,maar nu....3x ibuprofen op een dag en dat al 2 weken,mag donderdag heen.Of het moet vannacht zo zeer doen,dan bel ik of het niet eerder kan
Ja, het schijnt dus dat deze kies nog niet behandeld was. Qua pijn leek het de achterste (met wkb) maar het was degene ervoor. Ik heb ook nog steeds pijn, vooral bij koud en warm eten is het verschrikkelijk. Daarna heb ik zoveel pijn.... ik durf gewoon niet meer te eten. Ik stel het slikken van pijn stillers steeds meer uit, want je wordt er echt niet lekker van. Maar de hele dag met die pijn lopen is ook geen pretje. Ik hoop dat het ondertussen met jou beter gaat.