Ik heb al geruime tijd last van gevoelige tandhalzen linksboven achterin. Mijn tandarts heeft onlangs de drie achterste kiezen (linksboven) gerestaureerd. Nieuwe vullingen erin, oude eruit etc. Ik had al geruime tijd van die pijn met kou en warmte. Vannacht had ik ondraaglijke pijn linksboven, dit straalt uit onder mijn jukbeen en zelfs naar mijn oor. Ook voel ik de pijn af en toe linksonderin. Is dit een ontstoken zenuw? Of is het mogelijk dat er enkel een gevoelige tandhals aan ten grondslag ligt. Ik moet echt zware pijnstillers slikken wil het dragelijk zijn.
Alvast bedankt voor een eventueel antwoord.
m.v.g.
Ilse
Alvast bedankt voor een eventueel antwoord.
m.v.g.
Ilse
Wat er wel gebeurt kan zijn is dat het gat toch al zo diep was dat de zenuw inmiddels schade heeft opgelopen (dit kan o.a. door het boren en is helaas niet altijd te voorkomen).
Is de kiespijn niet misschien gerelateerd aan een verstandkies die daar aan het "rommelen" is? Aangezien de pijn helemaal naar achteren doortrekt kan dit goed mogelijk zijn.
De pijn die aan de onderkant gevoeld wordt kan weleens doorstralende pijn zijn er daar hoeft u zich verder geen zorgen over te maken. Laat eerst de bovenkant eens goed bekijken door uw tandarts.
Suc6
Gr. Maurice
Ik heb geen verstandskiezen meer, dus dat kan het niet zijn. Wat het dan wel is.....?
Ik ga zo naar de tandarts voor nader onderzoek.
Ik hou jullie op de hoogte.
groetjes, Ilse
Waarom ben je gisteren verdoofd?
Heeft de tandarts iets bij je gedaan,napijn is soms net zo hefig als een ontsteking.
En ze zien niet altijd een ontsteking op een foto,heb al van meerdere gehoord dit wel eens niet te zien is op een foto,MAAR JE VOELT HET WEL!!!!!
heb 't 3 jaar tergu ook gehad,eigen tandarts zag vrijdags niets, en zaterdags de weekendarts, en die zag duidelijk wat zitten.
Ik vind dit ook zo vreselijk:Zit je met gigantische kiespijn in die stoel,en een tandarts die zegt"Ãk zie niks byzonders""....
Zucht......
Ilse
Strekt ermee
Ik had namelijk ook precies dezelfde klachten..
Ik had namelijk al anderhalf jaar last van die kies, 3 keer gevuld.. Maar bleef pijn houden en net zoals jij vertelde ook die ondraagelijke pijn en ook naar mijn oor, zoo erg! Toen weer geweest en het tandvlees was ontstoken dus ik een kuur.. Nou na 3 weken weer heel erge last.. Ik weer naar de tandarts en ik moest een zenuwbehandeling ondergaan.. De kies was zo ontstoken dat ik 3 weken zonder noodvullig heb gelopen dat al het pus ofzo eruit kon.. Nou echt helemaal geen last meer van die kies gehad en gister is er een noodvullig geplaatst en nog steeds geen pijn en volgende week weer een afspraak.
Dus vind het wel snel gehandeld van jou tandarts..
Maar goed.. Even mijn verhaal!
Groeten Fleur
groetjes, Ilse
Maar heb je er nu nog last van?
Ik hoop het niet voor je..
Groeten Fleur