kunstgebit

Author:
richsercom
Posted:
do, 10/30/2003 - 17:18
ik heb een vraag, wat is het gemiddelde leeftijd dat men een kunstgebit neemt?

groetjes Richard.
ArrowGirl

Hmmm,ik denk dat dat verschillend is. Ik ken een hoop mensen die op hun 16e al een kunstgebit hebben genomen.
Maar ja,dan praat ik over zo'n 45 jaar geleden. Maar de verschillen blijven,ik ben nu 31 en heb al 'n prothese en de oma van m'n man is inmiddels 88 en heeft op dezelfde dag dat ik m'n prothese kreeg een plaatje gekregen en heeft dus de meeste van haar eigen tanden nog (plaatje was met 3 tanden).
En ik geloof dat een hoop mensen in deze tijd ook weer jonger een prothese nemen doordat alles zo duur is tegenwoordig (niet alleen de tandarts).
En niet alleen doordat alles zo duur is geworden maar ook vaak door de angst neemt men sneller een prothese (alles eruit en je bent van de tandarts af).
Maar om even op je vraag terug te komen,ik denk niet dat er echt een gemiddelde leeftijd is waarop men een prothese neemt (maar ik ben geen deskundige dus pin me d'r niet op vast).

Groetjes Natascha --> :grin:
do, 10/30/2003 - 18:18 Permalink
richsercom

bedankt! Het zit zo dat ik bijna alle kiezen van mij al gevuld zijn en ik hoorde van de tandarts dat ik de komende jaar een kroon moet nemen op een vban de kiezen. Maar ik heb de angst dat de dag om een kunstgebit te nemen dichtbij komt, al hoewel ik het niet wil.

Groetjes Richard.
do, 10/30/2003 - 20:14 Permalink
ArrowGirl

Nou,mijn kiezen waren ook allemaal gevuld en die kronen hebben er dus een behoorlijk lange tijd opgezeten.
Ik vond het ook verschrikkelijk,de gedachte alleen al... een kunstgebit :razz: maar ja,ik wilde er echt snel en niet al te duur vanaf zijn. Was bij mij helaas niet 1 tand maar bijna alle boventanden waar ik last van had.
En er begonnen er de laatste paar maanden steeds meer te wiebelen in m'n mond. En na lang nadenken was voor mij de beslissing toen wel gemaakt... alles eruit en 'n prothese. Voor mij was het gewoon te veel verslechterd om er nog iets aan te willen laten doen. En hoewel ik echt SUPERBLIJ ben met m'n prothese had ik (als m'n tanden niet zo slecht waren) liever m'n eigen tanden gehouden (met evt. 'n paar kronen).

Maar als je tandarts zegt dat je op 1 kies 'n kroon moet... waarom wil je dan op al je tanden kronen?¿!
Groetjes Natascha --> :grin:
do, 10/30/2003 - 22:06 Permalink
richsercom

omdat alle kiezen gevuld zijn en er zitten er ee npaar die in slechte staat zijn, dus vandaar.
groetjes richard, bedankt voor het reageren.
do, 10/30/2003 - 22:22 Permalink
miranda

Hoi Richard!
Ikk ben 24 en ik heb sinds juni of juli van dit jaar een kunstgebit.
Dit omdat ik erg slechte tanden had, en elke dag pijn. Ik heb er zelf voor gekozen, en ik ben erg blij ermee, ik heb nooit meer pijn en ik hoef ook niet meer bang te zijn voor de tandarts, want die kan me ook niks meer doen!
do, 10/30/2003 - 22:36 Permalink
richsercom

Hoi, dat is wel een jonge leeftijd. Je ziet het niet echt dat je er een hebt? Hoe reageren de mensen die je kent op je gebit?
Ik ben namelijk wel bang om op jonge leeftijd een kunstgebit te krijgen, maar mijn voortanden zijn nog goed en mn 4 voorste kiezen. De rest is erg.. Maar dat kan ik nog vervangen door kronen. Misschien voor mij wel een goed idee om jaarlijkse mondhygiene te laten uitvoeren.
Bedankt voor je reactie.
Groetjes Richard. (ik ben zelf ook 24)
vr, 10/31/2003 - 16:50 Permalink