Keuze brug of implantaat

Author:
Inez
Posted:
vr, 10/31/2003 - 22:00
Rechtsonder de 2 na achterste kies(verstandkies is er reeds uit) moet helaas eruit. Er is door foute behandeling een gat in mijn kies gekomen, hierdoor is er lucht onder mijn kies gekomen en is het bot voor een deel weg. Nu de keuze een brug : de kies erachter is ook aan een krron toe, maar de kies er voor zit een kleine vulling in en is nog heel goeg.
Moet ik deze kies er voor opgeven of kan ik beter een implantaat plaatsen.

vragen ;
-gaat de stevigheid uit je kaak als een brug geplaatst wordt, de wortel is weg en bij een implantaat hou je stevigheid volgens mij?
-zit de zgn. nepkies van de brug vast aan het tandvlees? kan hieronder geen ontsteking ontstaan.
-hoe lang doe je gem. met een brug en hoe lang met een kroon?
-zie je het verschil in kleur van de eigen tanden en de brug? Gaat de kleur veranderen naarmate de brug of implantaat ouder is?

vast bedankt voor de reactie,
Inez.
Maurice

Hallo Inez,

Als je voor de brug gaat, dan heb je die nepkies. Niet vast aan het tandvlees. Gemiddeld gaan een kroon/brug 15 a 20 jaar mee. Ik ken iemand, die heeft een brug, daar onder een van die 2 kiezen, zit ook een vulling geen probleem. Ik zou brug nemen. Implantaten moet je laten maken, en plaatst. Dan kan je 3 mnd wachten, voor het ingroeid is. Dan was kunnen ze er wat op maken (heb ik gehoord, en gelezen). Ik ben namelijk ook aan het over wegen voor een kroon of brug, of implantaten.... Maar ik denk nu erover toch te gaan, voor de brug. Maar het is jouw eigen keuze. Je moet wel ook de beurs in de gaten houden. Wat het kost, dat is ook nog eens de vraag. Wat krijg ik dan terug van de ziekenfonds. Maar ik zou het nu laten maken, want wie weet wat volgende jaar is. De plannen van het kabinet zien er niet zo rooskleurig uit. Nu krijg je voor trekken, 100 procent vergoedt. Volgende jaar maar 75 procent, en wat nog volgd. Wat ze willen veranderen.
Wil je wel laten weten, wat je gaat doen.
Dank je voor het terug schrijven, je kan ook mij prive berichtje achter laten.

Groetjes Maurice.
za, 11/01/2003 - 02:49 Permalink