Laatst ontdekte de tandarts dat er een klein stukje van mijn kies was afgebroken. Daar deze kies al gevuld was, betekent dit dat die vulling moet worden uitgeboord, en dat er een nieuwe vulling komt. De kieswanden worden hierdoor natuurlijk weer zwakker, zodat dit slechts een tijdelijke oplossing is. In de toekomst moest ik maar eens aan een kroon gaan denken, zei hij. Toen zei ik weer dat meteen een kroon misschien beter is, als dat vullen maar een 'tijdelijk lapmiddel' zou zijn..?
Mijn gedachten zijn nu als volgt: Ik heb een redelijk goed gebit dat ik goed verzorg, ben 32 jaar en denk, nu al een kroon, is dat niet voor als je gebit bijna uit elkaar valt?
En hoe zit dat als per 1 januari de tandarts uit het ziekenfonds verdwijnt (is dat al zeker?), dan kan je je vakantiegeld meteen op de rekening van de tandarts zetten, want op moment van schrijven voel ik nog ergens anders een scherp randje in een kies, weer een kroon? M.a.w. hoe erg is het als er een stukje van je kies mist?
Mijn gedachten zijn nu als volgt: Ik heb een redelijk goed gebit dat ik goed verzorg, ben 32 jaar en denk, nu al een kroon, is dat niet voor als je gebit bijna uit elkaar valt?
En hoe zit dat als per 1 januari de tandarts uit het ziekenfonds verdwijnt (is dat al zeker?), dan kan je je vakantiegeld meteen op de rekening van de tandarts zetten, want op moment van schrijven voel ik nog ergens anders een scherp randje in een kies, weer een kroon? M.a.w. hoe erg is het als er een stukje van je kies mist?
Ik was 16 toen ik m'n 1e kroon kreeg en toen viel m'n gebit echt nog niet uit elkaar.
Het kan altijd gebeuren dat 'n tand wat zwakker is,hoeft niet te betekenen dat de rest ook slecht is.
Veel suc6 verder!
Groetjes ArrowGirl --> :grin:
Misschien is deze thread interessant voor jou: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=270&forum=8
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-11-01 16:01 ]