Verstandskiezen trekken onder narcose

Author:
Kidne
Posted:
di, 11/04/2003 - 14:18
Wegens grote angst voor verstandskiezen trekken (ook wel voor gewoon de tandarts, maar daar kan ik nog wel mee leven) ben ik op aanraden van mijn tandarts naar de kaakchirurg gegaan, om met hem een afspraak te maken om allevier mijn verstandskiezen te laten trekken onder narcose. Het idee van die kiezen laten trekken overheerste mijn leven. Ik ben ongelovelijk bang, terwijl bijna iedereen zegt dat het reuze meevalt, en dat alleen de pijn erna zo erg is. Ik sliep slecht, dacht alleen daar nog aan enz. Nu ben ik bij de huisarts geweest om een kalmeringsmiddel te krijgen, want misschien zou ik dan niet onder narcose hoeven. Toen ik alleen nog maar een gesprek met de kaakchirurg had, heb ik al een pilletje ingenomen, omdat mijn hart continu tekeer ging en ik ontzettend zenuwachtig was. Eenmaal bij de kaakchirurg toch nog een kleine paniekaanval gehad en de kaakchirurg nam mij niet serieus. Pas toen mijn man aangaf dat mijn angst echt heel diep zat, zei de chirurg "Nou laten we het dan in Godsnaam maar onder narcose doen!" Hij was geirriteerd en ik schaamde me omdat ik het gevoel had dat ik een aansteller was. Toch ben ik wel opgelucht dat ik nu onder narcose dit kan laten doen en er is veel van mij afgevallen. Ik ben nu alleen nog heel benieuwd naar een aantal dingen die ik de kaakchirurg vergeten ben te vragen. Als ik onder narcose ga, krijg ik dan geen spuiten meer in mijn mond? Hoe zit dat dan als ik bijkom uit de narcose, wordt ik dan wakker met verschrikkelijk veel pijn, of hebben ze me dan wel wat pijnstillers gegeven? Weet een van jullie dat? Alvast bedankt voor het antwoord!
Groetjes,

Kidne (angshaas!)
HelpMe

Goeie vraag. Ik ben ook heel benieuwd. Ik wist trouwens niet dat kaakchirurgen dingen onder narcose doen. Ik dacht dat zij alles plaatselijk deden. En ze mogen best wel begrip voor angst tonen vind ik!
wo, 11/05/2003 - 10:36 Permalink