kronen

Author:
fiftycent
Posted:
wo, 11/05/2003 - 14:11
Ik moet morgen naar de tandarts voor 2 kronen (naast elkaar). De eerste 2 kiezen naast je snijtanden aan de bovenkant. Hier heb ik ooit wortelkanaalbehandelingen gehad. Nu heb ik een nieuwe tandarts en hij zegt dat ik uit voorzorgsmaatregelen kronen moet nemen. Omdat het kan zijn dat er over een tijdje de kies kan afbreken omdat deze altijd zwak is na een wortelkanaalbehandeling. Als je nu geen kroon neemt, kan het zijn dat er later meteen een brug op moet. (ben je dus nog verder van huis).Op zich zijn de wortelkanaalbehandelingen perfect uitgevoerd volgens hem. Nu heb ik 3 vragen: hij wilde er 2 porceleinen kronen op doen. Volgens hem zie je geen kleurverschil niet met de bestaande kiezen. Is dit zo ? Want ik zie kronen altijd heel snel bij mensen. Vraag 2: moeten dit echt geen gouden kronen zijn ? I.v.m. kauwen zijn de witte porceleinen toch niet stevig genoeg, wat ik gehoord heb.
Vraag 3: krijg ik dan een verdoving of niet. De zenuw is toch al afgestorven ?
Ik hoor het graag snel omdat ik morgen al naar hem toe moet.
Sonja

Heb je al afgebroken kiezen? Ik vraag me namelijk of of je kronen moet nemen als er nog helemaal geen sprake is van schade aan de kiezen.... Het hoeft namelijk niet dat een kies schade oploopt op den duur als jee wkb hebt gehad, maar die kans is er wel.... Toevallig heb ik net een wkb gehad en de tandarts legde me dat dus uit.

Zou die nieuwe tandarts van jou niet gewoon lekker geld willen slaan uit die kronen? Niet lullig bedoeld ofzo hoor, ik ben verder ook maar een leek, maar dat is dan weer wat ik denk... Hopenlijk kan de digitale tandarts reageren en je van advies voorzien! Succes!!!
wo, 11/05/2003 - 16:00 Permalink
fiftycent

Nee, mijn kiezen zijn nog niet afgebroken.Daarom vond ik het ook een beetje raar. Ik hoop ook dat de digitale tandarts hier antwoord op geef. Ja, ik moet zelf 250,00 euro per kies betalen. Rest wordt vergoed.
wo, 11/05/2003 - 22:13 Permalink