Hallo, sinds langere tijd lees ik al mee op het forum maar ben tot nu toe te bang geweest om zelf wat te posten, maar heb nu de moed verzameld.
Ik ben vreselijk bang voor de tandarts en sta ingeschreven voor angstbegeleiding in een academisch ziekenhuis. Maanden geleden alweer kreeg ik klachten, die begonnen met zwaar ontstoken tandvlees, toen een kaakholteontsteking. Op de foto bleek in de bovenkant van een gevulde kies een donker plekje te zitten waar een WKB voor nodig is.
Ik moest toen kiezen; of nog 5 maanden wachten op een oproep van het ziekenhuis, of naar een (nieuwe) tandarts en de WKB alvast laten doen. Ik heb dus voor het laatste gekozen en morgen is het zover....
Hartkloppingen, angstzweet etc ik weet nu allemaal wat het is. Zit hier met een kronkel in mijn buik te typen.
Waar ik vooral bang voor ben is dat de verdoving niet (voldoende) werkt. Dit heb ik in het verleden gehad en daardoor is mijun angst onstaan.
Weet voor nu niet zo goed wat ik verder moet typen, degenen die al geweest zijn; geweldig van jullie!
Morgen om 10.15 uur is het voor mij zover, weet niet meer waar ik het zoeken moet van angst.
Bedankt voor het lezen in ieder geval, veel groetjes van Astrid uit Hoorn
Ik ben vreselijk bang voor de tandarts en sta ingeschreven voor angstbegeleiding in een academisch ziekenhuis. Maanden geleden alweer kreeg ik klachten, die begonnen met zwaar ontstoken tandvlees, toen een kaakholteontsteking. Op de foto bleek in de bovenkant van een gevulde kies een donker plekje te zitten waar een WKB voor nodig is.
Ik moest toen kiezen; of nog 5 maanden wachten op een oproep van het ziekenhuis, of naar een (nieuwe) tandarts en de WKB alvast laten doen. Ik heb dus voor het laatste gekozen en morgen is het zover....
Hartkloppingen, angstzweet etc ik weet nu allemaal wat het is. Zit hier met een kronkel in mijn buik te typen.
Waar ik vooral bang voor ben is dat de verdoving niet (voldoende) werkt. Dit heb ik in het verleden gehad en daardoor is mijun angst onstaan.
Weet voor nu niet zo goed wat ik verder moet typen, degenen die al geweest zijn; geweldig van jullie!
Morgen om 10.15 uur is het voor mij zover, weet niet meer waar ik het zoeken moet van angst.
Bedankt voor het lezen in ieder geval, veel groetjes van Astrid uit Hoorn
Veel suc6 morgen!
Hopelijk valt het allemaal mee en werkt de verdoving goed zodat je er niets van voelt.
Laat je nog even weten hoe het is gegaan?
Groetjes Natascha --> :grin:
Heel veel sterkte morgen.
Groetjes,
Garfield
Zal ik afbellen........nee toch maar niet heb nu al zolang last van mijn gebit op meerdere plaatsen ik zet door. Allemaal gedachten die door mijn hoofd spoken, was ik maar wat minder bang voel me zo kinderachtig!
Fijn dat jullie hebben gerageerd hartstikke lief.
Hoop na mijn behandeling(en) ook actiever mee te kunnen doen aan dit forum
Groetjes!
Als gewone verdovingen bij jou niet goed helpen, op welke manier laat jij ja dan behandelen als ik vragen mag?
Kerkrade lijkt me een uitkomst, alleen ben ikzelf dan weer bang voor de narcose en het is zover weg. Dat zou ik er op zich wel voor over hebben natuurlijk als ik al die positieve verhalen lees, maar eerst dit maar proberen.
Ik hou mezelf een beetje voor de gek door te denken dat het misschien meevalt, er was op de foto een klein donker plekje rechtsonder een vulling te zien dus niet aan de wortelpunt is dat minder erg?
Ach maakt ook weinig uit denk ik, moet er toch aan geloven.
Bedankt allemaal!
Tot straks!!! Groetjes van Sonja
misschien vindt je dit mooie praatjes (helaas praatjes vullen geen gaatjes) (geintje)
los je angst op met humor en muziek dit heeft mij het meest geholpen.
NO WAY !
Gewoon doorgaan meissie je krijgt er echt geen spijt van hoor....
Believe me !
Heb nog niemand hier gesproken die er spijt van heeft dus geef de moed niet op...
Voor mezelf ging er een wereld open vorige week toen ik verlost werd van het kwade :wink:
Lijkt net alsof ik een nieuw leven begin...zo lekker spontaan nu ineens heb niets meer te verbergen he ? :grin: :grin: :grin:
TOI TOI TOI !!!
Groetjes Patty !
[ Dit Bericht is bewerkt door: Patty73 op 2003-11-05 13:39 ]
Het is niet dat ze "niet goed" werken, maar ze werken helemaal niet. Ik ga dus binnenkort naar Kerkrade voor een intake. Maar ik weet nog niet zeker of ik de behandeling wel laat doen, want pijnstillers werken ook niet, en er schijnt volgens mijn huisarts ook een kans te zijn dat een roesje bij mij ook niet zal werken. Een gewone narcose werkt wel, weet ik al uit ervaring. Eerst maar eens horen wat ze in Kerkrade te zeggen hebben, en dan hoop ik echt dat ze me kunnen helpen.
En in Rotterdam is ook een kliniek waar je een roesje kunt krijgen. Dat zou voor jou eerder een optie zijn dan Kerkrade lijkt me?
[ Dit Bericht is bewerkt door: HelpMe op 2003-11-05 15:36 ]
Maarreh...........heel veel sterkte, hoor
Groetjes, Pisces
Hij heeft de hele behandeling dus gewoon meteen in een keer kunnen doen in een uur en 15 minuten. Ik had nog geen ontsteking dus daarom was het allemaal sneller dan verwacht klaar. Ik had wel al een groot en diep gat in mijn kies dus we waren er gelukkig optijd bij.
Kortom het is bij mij allemaal zo ontzettend goed meegevallen napijn valt ook nog wel mee. De verdoving begint weg te trekken en enkel wanneer ik op de kies druk is ie een beetje gevoelig... maar kom ik er niet aan dan voel ik niets. Dat kan nog een paar dagen aanhouden.
Ik hoop dat het voor jou ook gaat meevallen! NIet afbellen en gaan morgen! Ik ga hard aan je denken. En laat ons weten hoe het gegaan is!
Veel sterkte!
Groetjes van Sonja
heel veel suc6 en heel veel sterkte
wens ik je alvast
groetjes ratjetoe
Hartelijk bedeankt voor jullie bemoedigende woorden. Het is nu kwart over 6 en de spanning loopt erg op, maar ik heb niet afgebeld en ben dan ook (nog) niet van plan. Sonja ook heel erg bedankt voor je verslag, wat fijn zeg dat je niets hebt gevoeld!
Patty ook ontzettend knap dat je het hebt ondergaan wat zul jij opgelucht zijn.
Nog vier uurtjes en dan lig ik in die stoel....Ik hou je jullie op de hoogte!
Groetjes AStrid
Niet afgebeld dus, nog even en je bent er vanaf....:grin: :grin: :grin:
Laat je even weten hoe het was ???
Groetjes Patty
Ik heb het overleefd! Ben nu alweer een paar uurtjes terug en heb het redelijk goed doorstaan hier even een verslag;
eerst kreeg ik twee verdovingen in de buurt van de kies dit vondt ik nogal meevallen. Helaas na een tijdje boren voelde ik toch pijn. De tandarts heeft toen op twee plekken bijverdoofd en daarna heb ik niets meer gevoeld!
Wat een opluchting zeg, het duurde al met al een uur, en helaas zijn we nog niet klaar.
Hij heeft een of ander medicijn in de kies gedaan met watjes ofzo en een noodvulling.
Dus helaas moet ik nog wel weer terug voor deze wortelkanaalbehandeling. Misschien dat iemand weet waarom dit zo gaat?
De tandarts was verder heel begrijpend en ook jullie steun en bemoedigende woorden hebben me erdoorheen gesleept!!!
To be continued, groetjes Astrid
Ben zo opgelucht nog steeds! Toen ik naar huis reed vanmorgen, en langs de bakker kwam had ik bijna een taart met "bedankt" besteld voor de tandarts :smile:
leek me ook weer een beetje overdreven overkomen, maar ik had het zo willen doen.
Weet iemand misschien ook of je een"noodvulling net zo mag belasten als een gewone vulling?
Bedankt!
Bij mij hebben ze het wel in een keer kunnen afronden omdat ik nog geen klachten en dus geen ontsteking had!
Ook ik heb napijn, maar alleen met kauwen. Dat kan nog een paar dagen aanhouden! dus voorzichtig eten dan maar!!!
Bwsankt voor de reacties, in het bijzonder Sonja wat sympathiek dat je aan me gedacht heb. Is toch wel erg motiverend al dat "medeleven" hier op deze site. Heb op het moment nog steeds wat last van napijn, kan n og slecht kauwen op de kies, maar ja dat is niets vergeleken met kiespijn!
Groetjes Astrid
Zoals ik al zei moet ik binnenkort dan weer de noodvulling eruit laten halen en komt er eendefinitieve vulling op. Helaas moet er daarvoor ook weer "gevijld" worden maar ik begreep dat de kies dan "dood" is dus dat zal dan wel meevallen.
Helaas is er daarna nog een kies aan de buert voor het hele verhaal dus ik zal nog vaak op het forum te vinden zijn!
Groetjes Astrid
gRoetjes van Sonja
Nou het gaat hier ook iedere dag een beetje beter. Heb toch vooral de eerste week best last gehad van napijn, en dan vooral met kauwdruk op de kies. Dat wordt steeds beter, dus hoop over een weekje ook gewoon weer met "rechts" te kunnen eten :smile:
De afspraak voor de volgende behandeling moet ik nog maken.....
Ik sta ook ingeschreven bij de Bijzondere tandheelkunde in Alkmaar, als het goed is kan ik hier over een paar maandjes een oproep van verwachten ( wachtlijst van bijna een jaar!)
Ik twijfel nog wat of ik nu bij de laatsbezochte tandarts verder ga of toch naar Alkmaar, weet het nog niet.
Gelukkig dat je geen last meer hebt van je kies joh! Staat jou de komende tijd ook nog wat te wachten of ben je klaar? En zit jij bij een "gewone" tandarts of ergens anders?
Blijft toch een opluchting he als je een maal geweest bent, ben er nog steeds heel blij om.
Groetjes Astrid.
Mijn tandarts vertelde mij dat het overigens met mijn angst nog wel schijnt mee te vallen. Hij heeft ergere patienten gehad. Sommige heeft hij zelfs weggestuurd. Niet omdat hij ze niet helpen maar omdat ze te bang waren en hulpn odig hadden van een angst tandarts. Sommige mensen komen uiteindelijk weer bij hem terug en anderen blijven weg. Ik denk dan altijd maar: gelukkig ben ik niet de enige die bang is!
En ik ben ontzettend blij met dit forum. Ik herken veel in de angst van andere mensen en omdat ik een goede ervaring heb van de laatste twee keer probeer ik anderen te steunen en te helpen hun angst een beetje onder controle te krijgen. Ik weet dat iedereen uiteindelijk er zelf door moet maar ik denk dat we hier elkaar ook goed kunnen steunen en moed in praten.
Jee wat een verhaal weer!