goede verhalen uit kerkrade maar ....

Author:
diana24
Posted:
do, 07/31/2003 - 23:12
Hallo allemaal

een vraagje.
ik heb ook een rot gebit .heb op die site gekeken van kerkrade, en ik hoor en zie hier niks anders dat je daar heen moet gaan ,,,maar wat kost het zo'n beetje?
Ik las ook van 1 van jullie hier dat der buuvvrouw er ook was geweest,en dat er het 1 en het andere werd vergoed?

Ik zou er wel iets van willen???

Ik ben al bij zo iets geweest maar dan in Best,Dental Cosmic Care.

Maar ik moest zooveel geld betalen ,,,,,en voor de narcose nog wat extra..ik moest er eerst maar over beslissen snel besloten ik kan het niet betalen ...4900 euro voor 7 tanden.

oke ik hoor en zie het wel
alvast bedankt groetjesss diana
Maurice

Hallo Diana,

Dat is wel erg duur, 4900 euro (meer dan 10.000 gulden), voor 7 tanden. Wat gaan ze dan doen, voor die 7 tanden ?????????????
Laat je mij het eens weten.

Groetjes Maurice.
vr, 08/01/2003 - 01:23 Permalink
Ank

hallo diana, in principe betaal je in kerkrade dezelfde tarieven als bij een "gewone" tandarts. alleen zijn de narosekosten voor je zelf. 4900 euro voor 7 tanden vind ik ook heel erg veel. tenzij ze het met goud gaan beleggen, maar dat zal niet het geval zijn.
waarom stuur je geen mailtje naar kerkrade en vraag je om een prijslijst?
vr, 08/01/2003 - 08:39 Permalink
miranda

Hoi meid, 4900 euro is belachelijk!
Ik was voor het trekken van mijn volledige gebit en een volledige prothese plus narcose 2200 euro kwijt. 300 zelf betaald (narcose) en de rest is vergoed door het ziekenfonds!
Ga naar kerkrade. Ze zijn super!
do, 09/04/2003 - 21:55 Permalink
diana24

Hallo Allemaal
Ten eertse wou ik jullie bedanken voor de reactie's
en SORRY DAT IK ER VEEL TE LAAT OP REAGEERTD

MAAr hier ben ik dan weer,

jA BETREft dat in Best moest i zo veel geld neer leggen om me eiegn tanden te kunnen behouden.

Maar ik heb het volgende gedaan, ik heb een TANDPROTHETISCHE PRATIJK gevondne en die wou me graag helpen.
Ik heb alles er uit halen trekken onder als boven.
Dus ik heb nu een kunstgebit.

ik scheet echt in me broek vorige week maandag 3 nov ,ik was sooooooo bang ,,had wel een week de tijd gehad om me er op voor te bereiden, maar toch.het is nu achter de rug ,,,,en ik heb nu veel last van d ewonden in me mond om gek van te worden,,,,,heb ook last van me oren koud en warmn drinken en het blijft kloppen in me mond ook op de wonden..

Zijn er mensen hierro die ook van deze dingen last heeft?????.....Laat het me graag weten ????
Want ik wordt er echt goed gek van:???:

xxxxxxxjes diana alvast bedankt
di, 11/11/2003 - 10:17 Permalink
roosjedebloem

Ik herken het wel ja , ik heb daar ook een week last van gehad , bij mij waren er 6 tanden en drie kiezen uit gehaald, nu is het twee weken geleden en sind gisteren gaat het goed !
di, 11/11/2003 - 18:18 Permalink
diana24

Op 2003-11-11 18:18, schreef roosjedebloem:
Ik herken het wel ja , ik heb daar ook een week last van gehad , bij mij waren er 6 tanden en drie kiezen uit gehaald, nu is het twee weken geleden en sind gisteren gaat het goed !

Hallo roosjedebloem
Bedankt voor je reactie.

Ik heb er 26 tanden uit laten trekken (totaal)
En ik heb een kunst gebit nu.

Maar moet wel zeggen ,,dat het soms erg waardeloos is ...met het zeurde gevoel in je mond.
En dan vooral het kloppen ,,het lijkt wel of ik last heb van klopgeesten in me mond.
De wonden zijn ook nog open ,de onder kant gaat wel sneller dan de boven kant qwa helen

Maar het zit nog niet lekker,,,,het is nu 1 week en een paar dagen gelden gebeurt maar eten ,,,dat gaat ook niet echt lekker ,,want ik kan nog niet kauwen.

Had jij daar ook zo veel last van.
Maar ik ben nog steeds blij dat ik het heb laten doen

Ja het liefste me eiegn tanden nog gehad ,maar jaaa

Wat ik hier toen al zei..dat ik in BEST was geweest en moets daar echt zoo veel geld neer tellen om me eigen gebit te be houden maar jaa ik heb niet zoooooo veel geld.

En betreft in Kerkrade,,,,, klinkt echt allemaal heel goed wat ik heb gelezen en en heb gehoord..maar dat is ook voor mij een probleem want ik heb geen auto ben afhankelijk van andere..en om nou iedere keer te vragen zou jij met mij mee willen gaan ........ doe je ook niet

Toen ben ik net zolang gaan zoeken of er hier wat in de beurt was.

Ik heb het laaste half jaar een boel tanden trekker gezien maar ook dat ging klotte,,WANT ZE WILDE HET WEL MAKEN , WAS IK WEL EEN JAAR BEZIG EN ALLLL DAT GEKLOOT IN ME MOND EN ZEKER MET HET B O R E N WHEEEEEEEEEEEE DAAR BEN IK HET BANGSTE VOOR.

Maar nu is ales eruit ben er wel blij mee ,,maar alleemaal de zeurde wonden en het slechte eten ,,daar wordt je niet goed van.

ZOU heel blij zijn als ik straks gewoon weer normaal kan eten en met bukken dat gevoel niet meer hoort in me hoofd en mond(kloppen)

Maar als er iemand nog een tip voor me heeft hoor ik het graag...

Want moet wel zeggen dat alleen mensen met problemen met hun tanden of dat nou angst is of bangigheid of wat dan ook ,,,je kan je niet goed uiten aan mensen die daar geen last van hebben,,,want voor hun is het gewoon weg .,,,jaaa gewoon gaan en stel je niet aan
MAAR WAS IK MAAR ZO ,MAAR HELAAS.

Voor de gene die nog last hebben heel veel sterke en suc6

groetjess en kussjes dian die weer normaal kan lacheee :grin:
wo, 11/12/2003 - 10:14 Permalink
roosjedebloem

Ik ben ook gewoon bij mijn eigen tandarts geweest hoor , eerst pillen gevraagd ( voor de angst ) aan mijn huisarts en.....trekken maar. Bij de een zit een kunstgebit direct goed en de ander ( wij dus ) tobt er nog wat mee aan !! Beneden moet het na 6 weken lekker zitten en na 6 maanden moet je het nog een keer pas laten maken ( wegens slinken van je kaken ) Ik kan nu met gebit geprakt eten , eten en andere zachte dingen , het zal nog wel even duren voor ik echt kan eten . gr. joke.
wo, 11/12/2003 - 11:00 Permalink
diana24

Op 2003-11-12 11:00, schreef roosjedebloem:
Ik ben ook gewoon bij mijn eigen tandarts geweest hoor , eerst pillen gevraagd ( voor de angst ) aan mijn huisarts en.....trekken maar. Bij de een zit een kunstgebit direct goed en de ander ( wij dus ) tobt er nog wat mee aan !! Beneden moet het na 6 weken lekker zitten en na 6 maanden moet je het nog een keer pas laten maken ( wegens slinken van je kaken ) Ik kan nu m
et gebit geprakt eten , eten en andere zachte dingen , het zal nog wel even duren voor ik echt kan eten . gr. joke.

Hoi Joke.

Fijn om te horen dat je weer wat kan eten.
ik kan ook wel wat eten ook idd geprakt, want andrs gaathet niet.

Maar vraagje je aan je?
Eet jij dan ook met het vollig gebit of alleen onder of....
Ik eet dan alleen met bovenin want de onderkant zit niet lekker doet zeer ,,op sommige plekken
En op de 1 of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om het het gehele gebit in te doen end an zo wat te eten of te drinken...dan lijkt ik wel op een groot kind.

Nou meid weer bedankt.
diana
wo, 11/12/2003 - 11:31 Permalink
Patty73

Hallo,

Gisteren was het 2 weken geleden dat ik geholpen ben ik Kerkrade...(22 tanden en kiezen getrokken en prothese erop dus)
Het gaat nog steeds helemaal goed met me en volgens mij ben ik zowat de enigste die nergens last van heeft ? Heb ik dan voor 1 keer in mijn leven mazzel ?
Ik kan vrij normaal weer eten nu..
Geen ontzettend harde dingen zoals noten ofzo die krijg ik gewoon niet doormidden omdat je die volle kauwkracht nog niet hebt maar dat komt wel als de wonden geheeld zijn denk ik.
Maar ik kom net van de weekmarkt af met mijn zoontje en heb zowaar twee viëtnamese loempia's opgegeten.
Tuurlijk kan ik met het gebit nog niets afbijten dus dat heb ik met de handen gedaan stukkie voor stukkie maar het opeten gaat prima. Het enigste waar ik veel last van heb is dat het gebit (vooral onder dan) zo los gaat zitten onder schiet ie op zijn tijd los en gaat eten tussen zitten dus die kaken zijn flink aan het slinken maar dat komt strax wel allemaal weer goed :wink:
(is maar een tijdelijk probleempje toch?)
Ben nog steeds heel erg blij maar zal nog blijer zijn als deze tijdelijke probleempjes strax voorgoed verleden tijd zijn hoor ! :grin: :grin: :grin:
Diana hoe kun je nou alleen met boven eten vraag ik me af ?
Gaat toch automatisch mee onder of zie ik dat verkeerd ?

Groetjes Patty !

[ Dit Bericht is bewerkt door: Patty73 op 2003-11-12 12:55 ]
wo, 11/12/2003 - 12:51 Permalink
roosjedebloem

Als je onderprothese los zit is het heel moeilijk om er mee te eten , het schuurt dan langs je wonden. Nu heb ik geleerd om het onder met mijn tong vast te houden. Als ik iets harders wil eten dan doe ik het nog gewoon uit ( oke staat aan geen kanten ) Boj drie weken mag ik het vast plakken van mijn tandarts. Het zit boven bij mij heerlijk maar dat mag wel na drie jaar.....
wo, 11/12/2003 - 13:10 Permalink
diana24

Op 2003-11-12 12:51, schreef Patty73:
Hallo,

Gisteren was het 2 weken geleden dat ik geholpen ben ik Kerkrade...(22 tanden en kiezen getrokken en prothese erop dus)
Het gaat nog steeds helemaal goed met me en volgens mij ben ik zowat de enigste die nergens last van heeft ? Heb ik dan voor 1 keer in mijn leven mazzel ?
Ik kan vrij normaal weer eten nu..
Geen ontzettend harde dingen zoals noten ofzo die krijg ik gewoon niet doormidden omdat je die volle kauwkracht nog niet hebt maar dat komt wel als de wonden geheeld zijn denk ik.
Maar ik kom net van de weekmarkt af met mijn zoontje en heb zowaar twee viëtnamese loempia's opgegeten.
Tuurlijk kan ik met het gebit nog niets afbijten dus dat heb ik met de handen gedaan stukkie voor stukkie maar het opeten gaat prima. Het enigste waar ik veel last van heb is dat het gebit (vooral onder dan) zo los gaat zitten onder schiet ie op zijn tijd los en gaat eten tussen zitten dus die kaken zijn flink aan het slinken maar dat komt strax wel allemaal weer goed :wink:
(is maar een tijdelijk probleempje toch?)
Ben nog steeds heel erg blij maar zal nog blijer zijn als deze tijdelijke probleempjes strax voorgoed verleden tijd zijn hoor ! :grin: :grin: :grin:
Diana hoe kun je nou alleen met boven eten vraag ik me af ?
Gaat toch automatisch mee onder of zie ik dat verkeerd ?

Groetjes Patty !

[ Dit Bericht is bewerkt door: Patty73 op 2003-11-12 12:55 ]

Hoi Patty
bedankt voor je snelle reactie

OOk fijn om te horen dat het steeds beter gaat,ook met eten toff vor je!!!

Ja Patty ik eet wel wat alleen met het boven gebit in en het onder uit,,klinkt stom.
En hoe eet ik dan idd met kleine hapjes of stukje,maar dan eet ik in preciepe met me verhemelte en me tong . en tuurlijk komt het eten ook dan aan de onderkant te recht maar jaa veel drinken erbij.

Maar zou als ik van jou heb begreppen gaat het dus redelijk goed, geen pijn dat is heel fijn!!
Maar op de 1 of andere manier gaat het gewoon niet met het ondegebit in als het om eten gaat..drinken gaat wel ,maar dan een doekje er bij want je kwijlt zo erg. heb je dat ook?
En heb ook veel last van me oren en me gezicht en bepaalde wonden in me mond

ik moet echt gaan proberen om dat samen te gaan doen (met het ondergebit in)
Want anders loop ik zo over een jaar nog.

Maar ben er wel blij mee ,,want ik heb nu gewoon weg weer normale tanden staan
(laat staan hoe rest was) en geen groot gat meer in me voortand en dat is wel een heel fijn gevoel en een volle mond.

ik heb ook begrepen als je rookt dat het dan ook langer duurt voor de wonden dicht zijn?
Ik hoop dat ik ook volgende week weer een beetje normaal kan eten en dan ook wel onder als boven in)

Heb jij ook last van als je bukt of iets opraapt dat het dan vresselijk gaat bonken/kloppen in je mond,hoofd?

Nou Patty hoop nog van te horen

groetjesss diana
wo, 11/12/2003 - 13:13 Permalink
diana24

Ojaaaaaaa sinds de tanden er uit zijn,
Moet ik wel het bovengebit vast maken met kukident-kleefpoeder.

Dat gebruikt ik iedere keer bij het bovengebit in doen.

Enn bij onder is dat niet nodig,, maar bij de onderkant zit het gewoon niet lekker ,het schuurt idd over de wonden ,,misschien ook een beetje kukident-kleefpoeder op doen?

Geef ook gelijk een fris gevoel in je mond( net als of je tanden heb gepoest)tip!

En nog maals bedankt voor het luisteren en reactie's ...ik kan hier me ei wel kwijt. :grin:

groetjess diana
wo, 11/12/2003 - 13:27 Permalink
ArrowGirl

Hoi Diana,

Ze hebben mij verteld dat je het beste geen kleefpoeder o.i.d. kunt gebruiken. Als je gebit echt zo los zit zou ik toch ff terug gaan naar de tandarts.
En wat betreft het roken,van een aantal mensen gehoord dat niet echt bevorderlijk is i.v.m. de genezing. Weet niet of het idd zo is,dus pin me d'r niet op vast.
Hoop dat je snel van alle "kwaaltjes" verlost bent.
Groetjes Natascha
wo, 11/12/2003 - 13:33 Permalink
Patty73

Hoi Diana,

Hier ben ik weer even (vrije middag maar druk druk druk)
Ik heb nog steeds nergens last van ook niet van het kloppend gevoel wat je vroeg.
Ik mag wel in mijn handjes kloppen ehhhh klappen :wink: geloof ik ?
Tis net alsof het nooit anders geweest is.
Schrik wel beetje van mijn gezicht als ik prothese ff uit heb om het schoon te maken maar doe hem ook zeer snel weer terug op zijn plaats hoor ! :wink:
Op de hele harde dingen na kan ik alles weer eten en rook als een ketter maargoed zolang ik nergens last van heb--> Laat maar gaan toch ? :grin: :grin: :grin:
Tis pas 2 weken geleden dat het getrokken is dus lijkt me niet verstandig om er kleefpasta of iets dergelijks op te doen i.v.m de wonden die er zitten dus dat doe ik niet, ik kan me aardig redden nu is alleen heel lastig...(heb ook ergens gelezen dat kleefpasta niet de oplossing is)
Boven blijft ie gelukkig ook wel zitten omdat ie zich goed vast zuigt maar onder ligt ie echt los en als ik rechts kauw schiet ie links omhoog en andersom...lastig :sad:
Verder mag ik helemaal niet klagen dus.
het is gewoon nog te vroeg om hem aan te passen dus ik zal gewoon geduld moeten hebben.
Zo nu gaak snel verder met poetsen van de bovenetage en kom hier vanavond nog wel ff terug na het zwemmen :grin:

Groetjes X Patty

[ Dit Bericht is bewerkt door: Patty73 op 2003-11-12 15:46 ]
wo, 11/12/2003 - 15:43 Permalink
roosjedebloem

En Diana gaat het nu al een beetje met eten ? En met patty ? Weet je waar ik zo"n trek in heb? PINDA"S maar die zijn nog te hard,,,,,,jammer!!
za, 11/15/2003 - 15:49 Permalink
diana24

Hoi Joke.

Ja het gaat al wat beter...maar met het ondr gebit in eten dat is echt nog een ramp.
Maar met boven gaathet steeds beter,tis met sommige dingen nog wel aan ****** hihi maar er komt schot in de zaak. :wink:

Ben en vrijdag nog terug geweest ,,,voor me gebit want onder deed zooooooo zeer ....en nu het verholpenis gaat het wat beter..voel het nog wel maar is nu veel beter.
Doet soo zeer met slikken als het gaat bewegen, en dan gaat het over het zere plekje er over heen oepssss...tis waar de hoektand heeft gestaan(onder) ,,,daar heb ik het ,meeste last van brrrrrrr

En jaaaa waar ik trek in heb!!!! is in van alles wat nog niet kan ...wheeeeeeee
Gisteren had ,mijn zoon een zakje pepernoten gekregen ....daar ben ik dus ook dol op......nou ik heb er gewoon 1 in me mond gedaan en ffe wachtennnnnnnn en het is gesmolten en soppen maar hihihihi... :smile:

Maar verder gaat het wel redelijk...
Maar zouuu heel blij zijn als de wonden echt dicht waren....maar we houden vol ..het gaat steeds beter.

Ojaaa Joke ik vondt je reactie erg leukk met doe nootjesss hihhii
Ik heb ze in huis......baal baal en IDD JAMMERR hihihi :grin: :grin:

Groetjess diana
za, 11/15/2003 - 23:55 Permalink