Ik heb "dus" een ontstoken melkkies (op m'n 31e). Ik heb sinds die ontsteking begon zo'n 3 maanden geleden heel veel hoofdpijn en vaker migraine-aanvallen. Vorige wek dinsdag is de kies behandeld, toen was de ontsteking even weg maar vrijdag kwam het weer opzetten. Toen weer dmv Naproxen slikken en Corsodyl spoelen gezakt maar zaterdag en zondag migraine-aanval, daarna continue een zeurende hoofdpijn.
Kan dit verband hebben met elkaar ?
Kan dit verband hebben met elkaar ?
Pijn van een onstoken kies/tand kan wel uitstralen maar dat is volgens mij niet een type pijn die vaak als "migraine" wordt omschreven.
Het is mogelijk dat als je pijn hebt aan een ontstoken tand of je je daarover zorgen maakt dat je gaat klemmen/knarsen. Klemmen is dat je je tanden en kiezen als je niet eet op elkaar klemt. Eigenlijk hoort dat niet, een goede houding is een ontspannen houding waarbij je onderkaak iets los naar benenden hangt (en daarbij ook niet naarvoor toe). Knarsen is als je klemmend ook nog eens met je gebit gaat malen. Klemmen/knarsen is een veelkomende oorzaak van migraine en van kies/tandpijn.
Overdag kun je hierop letten, 's nachts is moeilijker.
Dat van die zwarte randjes weet ik niet..
Doeg,
[ Dit Bericht is bewerkt door: dj op 2003-12-03 22:19 ]
(en de tandarts me maar met sensodyne naar huis sturen tegen de gevoeligheid van die kies)
'T kan dus best zijn dat hoofdpijn van een kies komt.
Toch 2 mnd na de apex een wkb. Nu, weer 2 mnd later lijkt het erop dat het aan het helen is (er komt al iets minder pus uit het tandvlees)
Tja, zo is het leven, blijkt maar weer.
Ik heb het idee dat het nu beter gaat, het voelt anders in mijn hoofd dan gisteren. Bij mij kan een ontsteking niet direct te zien zijn maar wel degelijk aanwezig, "fijn" om te lezen dat meer mensen dat herkennen.