Help, ik moet naar de kaakchirurg!!

Author:
DaantjuhW
Posted:
zo, 12/07/2003 - 21:11
Ik ben al div. keren teruggeweest bij mijn tandarts voor een wkb maar het heeft niets geholpen. Ik heb rechtsboven een ontsteking zitten, die loopt van achter in mijn kaak door tot de 3e kies van achteren geteld. De pijn straalt door tot in mijn oren en ik slik momenteel 3 Ibuprofen van 600 mg p/dag.
Wat kan ik precies verwachten bij de kaakchirurg en hoe gaat het in zijn werk?

Danielle
Scarlet

Wordt helemaal verdoofd bij de kaakchirug. De spuitjes zijn wat zwaarder dan bij de tandarts, maar de hele behandeling is dan ook totaal pijnloos en over het algemeen zo gebeurd. Een goede kaakchirurg weet precies wat hij doet en helpt je zo van het probleem af. Dus geen angst, want angst doet meer pijn dan de behandeling. Wonden in je mond genezen ook nogeens erg snel, dus je bent dan wel zo klaar. Ik ga liever naar de kaakchirurg dan dat de tandarts maar blijft proberen en proberen het probleem te verhelpen terwijl je dan toch nog pijn blijft houden. Een kaakchirurg is tenminste radicaal en het probleem is voorgoed opgelost. Dus sterkte ermee en niet bang zijn. Stelt echt niets voor.
wo, 12/10/2003 - 13:02 Permalink
franny

de kaakchirurg maakt in je tandvlees een sneetje en verwijderd de ontsteking (weefsel) rond de wortelpunt.
Waarschijnlijk zal hij ook van onderaf (door de wortelpunt) het laatste stukje kanaal schoonmaken en keurig opvullen met een pasta.
keurig je tandvlees weer hechten en klaar ben je. duur max 45 min
wo, 12/10/2003 - 21:52 Permalink