Mijn 2 boven hoektanden zijn nog steeds melktanden. Er zitten ook geen `grote mensen`tanden achter. Deze 2 tanden gaan steeds losser zitten en worden ook bruinig. Volgens mijn tandarts zijn inplantaten de enige oplossing maar dit is erg duur en bovendienis mij verteld dat ik in ieder geval dan 3 maanden met een plaatje moet lopen. Zijn inplantaten echt de enige oplossing? is een brug geen oplossing? en als het alleen kan met inplantaten waarom kunnen die er niet meteen in na het uittrekken van mijn tanden? Een wortel is er niet dus mijn kaak hoeft toch niet te slinken? Ik hoop op een spoedig bericht!
Realiseer je dat voor een brug wel 1 of 2 goede kiezen/tanden afgeslepen moeten worden.
Misschien is een beugel ook een optie?
groetjes,
minique
[ Dit Bericht is bewerkt door: minique op 2003-12-11 14:57 ]
Groetjes,
minique
De wortels van overgebleven melkkiezen lossen vaak ook op na verloop van jaren, waardoor de melkkies los gaat zitten. Het gaat dus wel langzamer dan wanneer er een opvolger onder zit, maar uiteindelijk zie je dat toch een groot deel van de wortels wordt omgezet in bot.
Het postieve hiervan is wel weer dat implantaten direct of na korte tijd al geplaatst kunnen worden.
Vraag eens een consult aan bij een implantoloog.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2004-01-08 22:18 ]