pijn in me kaak?

Author:
vanja
Posted:
vr, 12/12/2003 - 08:18
Ik ben al een poos door angst niet naar de tandarts geweest en nu ga ik sinds kort netjes heen.
NU heeft ze me tot twee keer toe verdooft en ik heb erna zo'n beurs gevoel in me kaak, of eigelijk buiten op me wang waar die naald is gedaan.
Volgens de tandarts is dit heel normaal, maar ik heb t gevoel dat ze verkeerd geprikt heeft, ik kan me dit gevoel niet herrinneren van de keren dat ik wel ben geweest in t verleden,
wie o wie kan me helpen?
Heeft zij gelijk of heeft mijn gevoel gelijk?
Het bemoedigd me niet om weer heen te gaan, ik ga met trillende handen en een zwetende rug omdat ik weet dat die verdoving zo onwijs pijn gaat doen op t moment en erna!

groetjes vanja
minique

Hoi Vanja,

Ik herken het wel: de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Soms voel ik echt bijna niets, de andere keer heb ik nog een paar dagen last van een beurse plek. Ik heb het er weleens met mijn tandarts over gehad en die zei dat er ook veel afhangt van de plek in de mond waar de verdoving wordt gegeven. Het ene plekje verdooft gemakkelijker dan het andere plekje.
Wat wel belangrijk is, is dat de verdovingsvloeistof heel rustig (langzaam) wordt ingespoten. Je kunt ook vragen of ze extra dunne naaldjes willen gebruiken, dat scheelt ook.

Ik weet hoe moeilijk het is (ben zelf ook jarenlang verschrikkelijk bang geweest voor de tandarts), maar probeer toch trouw te blijven gaan. Van niet gaan, wordt je gebit niet beter en er komt een moment dat je er toch iets aan moet laten doen. De drempel wordt steeds hoger als je niet gaat.

Heel veel sterkte toegewenst!

Groetjes,
minique
vr, 12/12/2003 - 09:27 Permalink
vanja

dank je wel voor je antw minique ,
ik moest helaas terug omdat er iets was fout gegaan en kreeg een ander en hebdeze vraag voorgelegd en idd ik kreeg precies dat antw als dat jij me gegeven hebt.
Nogmaals bedankt voor je reactie

groetjes vanja
za, 12/13/2003 - 00:56 Permalink