vragen die me wakker houden!!

Author:
saline
Posted:
ma, 12/08/2003 - 20:54
Beste allemaal,
ik heb 4 verstandskiezen die nog geen van allen zijn doorgekomen. In ieder geval 1 ligt al dwars en groeit dus richting wortel van de kies ernaast. Bovenin gaat mn gewone achterste kies opeens best flink naar buiten staan waardoor mn gebit niet lekker meer op elkaar past. Ze moeten er dus uit.
Gaat die kies weer vanzelf goed staan zodra die verstandskies eruit is?
Ik ben bang voor die verhalen over verdoofde kinnen en tandvlees en tong etc, ik zie dat dit vooral bij de mensen is met dwarsliggende kiezen zoals bij mij.
Als je voor narcose kiest, is dit risico dan ook aanwezig? Is de kans op het blijven zien van bot en aanhouden van pijn echt zo groot? Of staan op deze site toevallig alleen de negatieve dingen van heel nederland?
HELP ik kan niet slapen ervan en wil ze zelfs in Zweden laten trekken omdat het hier er allemaal zo slagerachtig aan toe gaat!!!
mudila

Hallo Saline,
Het is erg vervelend dat ze er uit moeten, maar het is wel het beste.
Mijn oudste zoon van nu bijna 19 deed het in zijn broek 3 jaar geleden. De eerste was
natuurlijk het minst prettig en de tweede
keer dat hij ging was het al minder erg.
De pijnstillers werkte goed en de volgende
dag ging hij alweer naar school.
Je kiezen krijgen de ruimte en zullen dan netjes op zijn plek komen. Je ziet hier misschien wel een hoop narigheid maar het
gaat honderduizende keren wel zonder problemen. Houdt je daar maar aan vast.
Maar je kunt hier wel ff je ei kwijt, dat kan meestal bij je eigen tandarts niet, omdat ze daar geen tijd voor hebben.
Kaakchirurgen zijn in het algemeen erg aardig. Ze doen de handelingen dagelijks
en stellen je gerust en vertellen wat ze gaan doen.
Ik hoop dat er nog meer zullen reageren
waar het goed verlopen is en je een steuntje
kunnen geven.

Groetjes
Astrid
do, 12/11/2003 - 20:48 Permalink
nuchi

Bij mij zijn ook alle 4 mijn verstandkiezen eruit gehaald. De eerste vond ik heel vervelend heb er ook nog wel een week last van gehad. Maar verschrikkelijk was het zeker niet ook al zag ik er vreselijk tegen op. Mijn andere 3 zijn er na de geboorte van mijn dochter uitgehaald en dat vond ik echt een eitje! In vergelijk met een bevalling is het echt niks en je staat zo weer buiten. Ik bedoel maar te zeggen het ligt er heel erg aan wat je verder al meegemaakt heb. Bij de eerste kies was het de eerste keer dat ik in het ziekenhuis kwam en vond ik dat echt vreselijk. Na het een en ander (waaronder dus die geboorte) besef je dat het echt niets voorstelt. Bij het eruit halen ben je verdoofd dus daar voel je niks van alleen een paar prikjes het enige is dat je er na een beetje pijn kan hebben. Dan neem je een pijnstiller bovendien het idee alleen al dat het dan al gebeurd is is al fijn!
Er worden per dag honderden verstandkiezen getrokken dus probeer een beetje te relativeren. Heel veel succes!!!
groetjes, Michelle
vr, 12/12/2003 - 19:13 Permalink
vanja

mijn verstand kiesen zijn ook verwijderd door een kaakchirurg.
Ik kwam daar bloednerveus en huilend van angst en dat zag hij, hij was zo lief om me onder gehele narcose te behandelen ( de beide keren) en ik moet zeggen ik vond t heerlijk! een tip: doe er goed ijs op, dat deed ik de eerste keer niet en ik had een flinke blauwe kaak.

sterkte en groetjes,
van een zeer bange maar dankbare patient van een kaakchirurg.
vanja
za, 12/13/2003 - 01:06 Permalink
Trixie

Niet bang zijn hoor... Ok het is niet de leukste ervaring maar het valt reuze mee, bij mij zijn er 2 in een keer uitgehaald boven getrokken, beneden gesneden deze zat nog diep in de kaak. Bij mij zie je niets meer geen kaak niets. Ik stond met 6 minuten buiten en na 3 dagen pijn vrij! En dat verdoofde gevoel in je tong tandvlees wangen en kin heb ik wel als grappig ervaren, ik had het gevoel dat alles even dik wasen daar moest ik wel om lachen en toen de verdoving uit begon te werken heb ik in een deuk gelegen omdat het zo tintelde en bijna zelfs kriebelde. Dus dat is het ergste niet hoor! gewoon gaan en ben je erg zenuwachtig bel dan je huisarts die heeft dan wel iets voor je waardoor je het allemnaal wat makkelijker aankan. STERKTE!!!
di, 12/16/2003 - 16:37 Permalink