hallo allemaal
graag stel ik me even aan jullie voor
ik ben een vrouw van vijftig en ben eigenlijk door ellende en van angst voor mijn tandarts op de site gekomen
allereerst moet ik laten weten dat ik een hele aardige tandarts heb en dat zijn vrouw doie mondhygieniste is ook een hele aardige vrouw is
maar dat neemt niet weg dat ik panisch bang ben om er heen te gaan
toch ga ik elk half jaar,maar ben al een week dood en doodziek van te voren tot ernstige hyperventilatie aan toe,zo bang
mijn arts heeft er begrip voor maar kan mij niet overtuigen om niet in paniek te raken
ik ben ook van plan om te proberen om onder narcose in mijn gebit nieuwe vullingen te laten plaatsen en te laten gebeuren wat er gedaan moet worden,want als ik een afspraak maak om dit alles of maar een ding te laten doen maak,dan zeg ik het uit angst toch weer af
heeft iemand van jullie ervaring met de behandelingen onder narcose,de kosten en eventuele vergoedingen van het ziekenfonds?
of moet je dan alles zelf betalen?als je dit wilt
ik kom uit de omgeving zeeland(walcheren)
ik zou erg danbaar zijn voor alle adviezen,want zo kan het niet door gaan
groetjes maria
graag stel ik me even aan jullie voor
ik ben een vrouw van vijftig en ben eigenlijk door ellende en van angst voor mijn tandarts op de site gekomen
allereerst moet ik laten weten dat ik een hele aardige tandarts heb en dat zijn vrouw doie mondhygieniste is ook een hele aardige vrouw is
maar dat neemt niet weg dat ik panisch bang ben om er heen te gaan
toch ga ik elk half jaar,maar ben al een week dood en doodziek van te voren tot ernstige hyperventilatie aan toe,zo bang
mijn arts heeft er begrip voor maar kan mij niet overtuigen om niet in paniek te raken
ik ben ook van plan om te proberen om onder narcose in mijn gebit nieuwe vullingen te laten plaatsen en te laten gebeuren wat er gedaan moet worden,want als ik een afspraak maak om dit alles of maar een ding te laten doen maak,dan zeg ik het uit angst toch weer af
heeft iemand van jullie ervaring met de behandelingen onder narcose,de kosten en eventuele vergoedingen van het ziekenfonds?
of moet je dan alles zelf betalen?als je dit wilt
ik kom uit de omgeving zeeland(walcheren)
ik zou erg danbaar zijn voor alle adviezen,want zo kan het niet door gaan
groetjes maria
Ik ben op 28 Oktober in kerkrade behandeld enwel onder narcose...alles eruit en prothese erin....Het is me HEEL ERRUG GOED bevallen en zou het iedereen met angst willen aanraden !
Wat er wel of niet vergoedt wordt is per verzekering anders en ligt er ook aan hoe je verzekerd bent...
Dit kun je zelf ff nakijken op de website van je verzekering..of hun ff bellen.
Hou je ons op de hoogte ?
:grin: Groetjes Patty !
[ Dit Bericht is bewerkt door: Patty73 op 2003-12-03 19:29 ]
erg bedankt voor je berichtje en ik zal eens nagaan wat er wel of niet vergoed word
helaas heb ik nu ook kies of tandpijn dus ik zal op den duur toch moeten
gelukkig heb ik een nog best wel gaaf gebit en mis maar drie kiezen maar de angst is er wel degelijk voor behandelingen zoals vullingen en tandsteen verwijderen kortom het hele tandartsgebeuren hoeft voor mij echt niet
en dan die smerige handschoentjes
bij alles zit ik al te braken van angst en ellende
maar ik hou je op de hoogte
mocht ik het echt niet meer uit kunnen houden dan bel ik morgen,want je moet wel als de pijn niet over gaat en erger word
ik hed een dinsdag toch gemoeten voor controle
groetjes marja
ik ben aks de dood voor morgen maar ik zal toch moeten
heb de assistente nog gebeld en alles uitgelegd en zij vind het ook heel erg
mag ik svp van jou het adres en telefoonnummer van kerkrade
en moestv jij alles zelf betalen of valt er iets te regelen met het ziekenfonds?
ik ben bij de cz groep verzekerd en ben nog altijd op de controles geweest
groetjes marja
Op dit adres kun je ook hun telefoonnummer vinden. Je krijgt 75% vergoed als je aanvullend verzekerd bent (narcose wordt niet vergoed). Als dat niet zo is krijg je volgens mij niks vergoed als je niet gesaneerd bent. Maar hiervoor kun je het beste even naar je verzekering bellen.
Laat eens even weten of je gisteren bent geweest en hoe het je bevallen is ?
Groetjes Patty !
Ik heb eergisteren een zenuwkanaalbehandeling gehad en ik kroop over de grond van pijn en angst.
Ik leek wel een klein kind...
Heel de boel bij elkaar geschreeuwd en gehuild.
Mijn pijn is nu nog niet weg en ik ben zo bang dat ik nog een keer zo'n behandeling moet ondergaan.
Wat nu?
Mijn ervaring is dat ze daar meer geduld met je hebben, maar het blijft gruwelijk eng.
ik lig helemaal te rillen en bibberen in die stoel.
Angstzweet op mijn rug en ik kan niks anders als huilen en krijsen.
Misschien kun je ook beter naar een angsttandarts gaan i.p.v. een kindertandarts ?
Is maar een ideetje hoor maar daar zul je je zeker prettig voelen hoor !
Anders neus maar eens rond bij de angsttandarts in Kerkrade :
http://www.angstvoortandarts.nl/
En er zit er ook nog in Rotterdam :
http://www.schuite.com
Ikzelf ben ik kerkrade geholpen en ben er ZEER :grin: tevreden over :wink:
Keep us up to date ?
Groetjes Patty !
Ik heb ze gisteren een mailtje gestuurd, maar nog niets terug gekregen.
Ik wil zsm geholpen worden omdat ik verga van de pijn.
Maar ik baal ervan dat de kosten zo hoog zijn.
probeer mijn boek Bang voor de tandarts te lenen of te kopen.
Als je heel erg bang bent ga je vermodelijk naar een angstkliniek (kerrade).Surf maar even naar http://www.anneese.nl
Je kunt ook mailen c.anneese@chello.nl
Sterkte en succes
Cor Anneese
psycholoog
Op 2003-12-08 16:13, schreef HelpMe:
http://www.angstvoortandarts.nl/
Op dit adres kun je ook hun telefoonnummer vinden. Je krijgt 75% vergoed als je aanvullend verzekerd bent (narcose wordt niet vergoed). Als dat niet zo is krijg je volgens mij niks vergoed als je niet gesaneerd bent. Maar hiervoor kun je het beste even naar je verzekering bellen.
[/quote]