oplosbare hechtingen na antrumperforatie?

Author:
Heidie
Posted:
za, 11/29/2003 - 00:56
Afgelopen dinsdag heb ik bij de tandarts een verstandskies laten trekken.
Thuis merkte ik na verwijderen van het gaasje dat er lucht uit het gat (waar de kies zat) ontsnapte.
Wat een rare gewaarwording! Vooral met slikken, voelde mijn linkerneusgat dan dichtgaan en allemaal rare geluiden :smile:
Geen pijn, geen bloed. Toch maar even gebeld. Eerst naar de tandarts en toen meteen door naar het ziekenhuis.
Ik wist niet dat je zoveel hechtingen in je mond kon hebben hahaha.
Heel veel pijn gehad maar vandaag knapt het gelukkig snel op.
Ik had nog nooit van een antrumperforatie gehoord, wel even rondgekeken net op internet en daar lees ik overal dat het met niet oplosbare hechtingen wordt gerepareerd.
Kan het zijn dat het misschien toch af en toe wel met oplosbare hechtingen wordt gedaan?
Want ik hoef volgens mij niet terug te komen.
groetjes Heidie
dj

Hoi,

Ik weet het niet. Goeie vraag..

Maar, het is mij ook overkomen dat er gehecht is en dat ik ik geen vervolgafspraak had. Toen ik na vier weken een afspraak met een nieuwe tandarts had wees ik, voordat ik de deur uit zou gaan, erop dat:
a) er nog een hechting zat
b) ik ervan uit was gegaan dat die op zou lossen, omdat er mij niets over was gezegd
c) dat nog niet het geval was,
d) dat dat inmiddels vier weken terug was,

De nieuwe tandarts slikte even moeilijk, ging daarop kijken en haalde er een volledig onopgelost elastiekje (hechting) uit en informeerde mij dat mijn verwachting dat dit vanzelf zou zijn opgelost niet terecht was geweest.

Beide tandarsten hadden overigens zeer adequaat gereageerd op mijn andere problemen, en er werd ook ook mijn kritische vraag adequaat gereageerd.

Vraag het vooral aan degene die de hechting heeft geplaatst of vraag de vaste tandarts even te kijken. Ook wil ik nog kwijt dat het mi goed is als een patient vraagt waarmee een wond wordt gehecht, wat daarvan de voor- en nadelen/risico's zijn.

Doeg,
za, 11/29/2003 - 01:44 Permalink
Heidie

Bedankt voor je reaktie :smile:
Ik wacht het eerst wel even 2 weken af want zo lang zullen ze er zowieso wel in moeten zitten denk ik???
En dan bel ik daarna mijn eigen tandarts wel even.
groetjes
za, 11/29/2003 - 01:49 Permalink
de digitale tandarts

Met de moderne oplosbare hechtingen kan dit wel gedaan worden. Deze kunnen toch wel twee weken goed op hun plek blijven, in ieder geval lang genoeg om de wond te laten helen.

Ook niet oplosbare hechtingen zullen op een gegeven moment door het lichaam vanzelf eruit gewerk worden. Succes
za, 12/20/2003 - 19:14 Permalink
Heidie

Omdat ik geen last van de hechtingen had heb ik het gewoon afgewacht en inderdaad na exact 2 weken lieten ze allemaal los op dezelfde dag :smile:
groetjes

Heidie
zo, 12/21/2003 - 06:57 Permalink