waneer wortelkanaal behandeling ?

Author:
pijnisnietleuk
Posted:
ma, 12/29/2003 - 22:59
ik heb denk ik ( weet wel zeker ) een gaatje in mijn kies dat kan ik zien ten eerste ik zie 1 zwarte stipje en als ik koud water erg koud water over die kies laat gaan heb ik ff een zeurende pijn aan die kies wat daarna vanzelf verdwijnt als ik daarna weer erg koud water er overheen doe voel ik die pijn niet meer die zeurende pijn maar als je dan ff weer bijvoorbeeld 5 mmin w8 en ik gooi er weer kou over heen heb ik weer ff 5 a 7 sec zeurende pijn
maar kan dit gaatje nu worden geboord of heb ik dan een wortelkanaal behandeling nodig ?

en een verdoving kan je altijd om vragen toch >????

vriendelijke groet

[ Dit Bericht is bewerkt door: pijnisnietleuk op 2003-12-29 23:30 ]
minique

Als ik je klacht zo hoor, denk ik niet dat je een wortelkanaalbehandeling nodig hebt. Als de pijn zo snel wegtrekt, is het geen zenuwontsteking, volgens mij, dan blijft de pijn nl. veel langer hangen (ik spreek uit ervaring). Wat het ook zou kunnen zijn, zijn blootliggende tandhalzen. Poetsen met Sensodyne bijv. kan dan helpen (legt een beschermend laagje om je tanden/kiezen).

En ja, om een verdoving kan je altijd vragen!!!

Succes!
minique :grin:
di, 12/30/2003 - 10:19 Permalink
Lieneke

Ik sluit mij bij de vorige spreker aan.

Een zwart puntje is vaak geen actieve caries maar passieve. Dit hoeft dus niet gevuld te worden.
di, 12/30/2003 - 15:05 Permalink