Ik heb al enkele jaren een kroon. Sinds enkele dagen is de kroon gevoelig geworden. Dit uit zich in lichte pijn. Als ik op de kroon tikt voel ik ook pijnscheutjes.
Wat zou dit kunnen zijn? Een ontsteking? ZOja, komt dit vaker voor bij een kroon? En hoe is het te behandelen?
3 maanden geleden zijn er bij de reguliere controle nog foto's gemaakt. Toen was er niets te zien bij de kroon.
Mijn tandarts is tot 12 januari met vakantie. Nu is er wel een waarnemer, maar is het niet verstandig om te wahten tot mijn eigen tandarts terug is?
Wat zou dit kunnen zijn? Een ontsteking? ZOja, komt dit vaker voor bij een kroon? En hoe is het te behandelen?
3 maanden geleden zijn er bij de reguliere controle nog foto's gemaakt. Toen was er niets te zien bij de kroon.
Mijn tandarts is tot 12 januari met vakantie. Nu is er wel een waarnemer, maar is het niet verstandig om te wahten tot mijn eigen tandarts terug is?
Van de kiezen die er naast staan heb ik geen last, ook niet als ik er op tikt
Soms kan de kroon worden afgenomen wat de behandeling vergemakkelijkt, maar mocht er een kanaalbehaneling met bijv. een opbouw al onder zitten dan wordt in de praktijk vaak een apex resectie bij de kaakchirurg geprobeerd. De onsteking wordt dan chirutg van 'onderen' weggehaald.
Misschien toch even een afspraak maken met je tandarts.