verdoofde wang

Author:
Krizzewis
Posted:
zo, 01/11/2004 - 20:02
Hallo iedereen,
Zo een 6 jaar geleden schat ik heb ik een apexresectie laten uitvoeren. Ik had toen eerst niets gevoeld omdat het zich afspeelde onder een tand die ontzenuwd was. Ik belde in volle paniek naar de tandarts omdat de helft van mijn kin tot aan mijn lip verdoofd was vanzelf, alsware ik van de tandarts zou gekomen zijn.
In september had ik kiespijn overal , doch de tandarts kon geen enkel gaatje vinden en nam ook foto's en verzekerde mij dat alles ok was. Hij schreef mij Amoxicilline voor 1000 mg die ik niet gaan halen was want ik zag er het nut niet van in. Ik had beter moeten weten...
Vorige week ben ik dan terug gegaan naar hem om te zeggen dat ik pijn had aan 3 bepaalde tanden en hij heeft er 1 al behandeld... Thuisgekomen was de verdoving voorbij en de tand deed nog pijn .
Gisteren zaterdagnacht trad terug zo een verdoofd gevoel op als toen aan mijn kin en lip. Snel ben ik toen de Amoxicilline gaan halen en heb er nu 2 van genomen . Kan iemand mij vertellen die ook zoiets heeft meegemaakt of het probleem zal verdwijnen met de antibiotica of ik weer een apex zal moeten laten uitvoeren... Dit is heel belangrijk voor mij nu omdat het qua timing helemaal niet voor mij uitkomt.
Dank bij voorbaat.
de digitale tandarts

Ontstekingen aan wortelpunten van kiezen in de onderkaak kunnen (tijdelijk) de prikkelgeleiding van deze zenuw verstoren.

De ontsteking moet dus verdwijnen; de antibiotica en de kanaalbehandeling zouden dit moeten bewerkstelligen.

Licht je tandarts wel even in over het verlies van gevoel!
Succes.
zo, 01/11/2004 - 21:49 Permalink
Krizzewis

Bedankt voor uw reactie.
Deze nacht had ik weer veel pijn en ben dan deze morgend nog bij de tandarts terechtgekomen. Hij heeft 1 tand ontzenuwd waar ik het felste pijn had, en er een voorlopige vulling ingedaan. Toen de verdoving uit was...weeral pijn ! Altijd rechtsonder aan de ganse zijde. Terug naar de tandarts. Daar heeft hij terug de ontzenuwde tand opengemaakt en ontsmet en terug de voorlopige vulling ingedaan. Plus de tand erachter opengemaakt en de zenuw bekeken en ze laten zitten omdat hij vond dat ze nog gezond was.En deze normaal terug gevuld. Toen de verdoving verlopen was, leek het iets minder pijn te doen, doch tegen de nacht aan : weeral hetzelfde liedje : pijn !
Nu heb ik pijnstillers genomen en neem ook nog de antibiotica door , maar op de foto's is er geen ontsteking te zien, doch alles wijst erop dat die er wel is . Moet er nu nog een tand opengemaakt worden ? Er rest er nog ene, de wijsheidskies, waar ik het minste gevoel aan heb. De grootste pijn blijft onder de ontzenuwde en voorlopig gevulde kies, 2 kiezen voor de wijsheidstand.
Dank u voor uw reactie .
ma, 01/12/2004 - 23:58 Permalink
luna

als je tegen de tand/kies tikt en het doet zeer,dan is het bijna wel zeker dat er een ontsteking zit!!
mijn tandarts heeft wel es gezegd dat als je bv onder pijn hebt dat het best kan wezen dat je boven een ontsteking hebt!!!
tik maar es tegen je tanden je merkt t vanzelf
di, 01/13/2004 - 11:40 Permalink
Krizzewis

Ik neem nu Dalacin 300 mg. 3 x per dag en nog wat pijnstillers Ibuprofen 400 mg een generisch middel. De verdoving komt soms plots op en verdwijnt ook weer plots , vermodelijk vanwege een geknelde zenuw.... ik ga alles verder nemen tot zondagavond en dan terug contact opnemen met mijn tandarts. De ervaring leert mij ondertussen dat als ik bezig ben en/of beweeg dat ik dan minder last heb van alles dan dat ik stil zit of wil gaan slapen ... Typisch iets voor ontstekingen ?????
vr, 01/16/2004 - 19:35 Permalink