Kun je (als je zelf niet durft te bellen) door de huisarts doorverwezen worden naar een tandarts?
Vergoed het ziekenfonds de tandartsrekening nog wel als je zo'n 4 jaar niet meer geweest bent?
Moet je een evt. rekening contant betalen?
Zijn er 'gewone' tandartsen die begrip hebben voor angst?
Is het gevaarlijk om met tandvleesontsteking te blijven rondlopen?
Ik hoop dat anderen hier antwoord op weten.
Ik durf niet naar de tandarts.
Ben al zo'n 4 jaar niet geweest en mankeer vast van alles.
Durf niet te bellen en niet alleen te gaan,
maar als ik er eenmaal ben en alles staat vast dan ga ik ook wel.
Maar die drempel he?
Groetjes
Vergoed het ziekenfonds de tandartsrekening nog wel als je zo'n 4 jaar niet meer geweest bent?
Moet je een evt. rekening contant betalen?
Zijn er 'gewone' tandartsen die begrip hebben voor angst?
Is het gevaarlijk om met tandvleesontsteking te blijven rondlopen?
Ik hoop dat anderen hier antwoord op weten.
Ik durf niet naar de tandarts.
Ben al zo'n 4 jaar niet geweest en mankeer vast van alles.
Durf niet te bellen en niet alleen te gaan,
maar als ik er eenmaal ben en alles staat vast dan ga ik ook wel.
Maar die drempel he?
Groetjes
Heb vroeger een tandarts gehad die heel aardig was voor kleine kinderen.
Heel geduldig, legde alles goed uit...
tot een jaar of 12, dan mocht je niet meer 'zeuren'.
Huilen was je aanstellen volgens hem...
Maar toch ging ik elk half jaar.
Heb op mijn 18e een nieuwe tandarts gezocht.
Geweldige man!
Veel geduld, gaf tabletjes tegen spanning en legde alles uit.
Hij begreep echt alles.
Ik heb 2 behandelingen gehad.
Hij kreeg helaas een ongeluk, een hersenbloeding.
Hierdoor kan hij zijn werk niet meer uitvoeren.
Er is nu wel een nieuwe tandarts gekomen,
maar daar durfde ik geen afspraak te maken.
Ik ben ook verhuist, 2 uur reizen van mijn vorige tandarts.
Nu dus een nieuwe zoeken, maar heb het zo lang uitgesteld dat ik zo bang ben voor onbegrip.
Dat een tandarts niet begrijpt waarom ik hier zo lang mee rondloopt.
Niet begrijpt dat ik bang ben.
Laat merken dat hij vind dat ik me maar aanstel.
Geen gedult heeft en niet uitlegt wat hij doet en hoe en waarom.
Die angst is eigenlijk nog veel groter dan de angst voor pijn.
Ik schaam me dood.
Ben 23 jaar en denk al dagen/weken aan niks anders :sad:
Ik denk dat je er niet zoveel aan hebt om je door een huisarts door te laten verwijzen. Je krijgt dan een verwijsbrief en moet alsnog zelf naar de tandarts bellen. Bovendien denk ik niet dat een huisarts dit zal doen. Volgens mij kan een huisarts je wel doorverwijzen naar een kaakchirurg, maar dat is denk ik niet wat jij nu wilt. Een goede tandarts heeft er begrip voor dat er veel mensen bang zijn om naar de tandarts te gaan. Tenminste, mijn oude tandarts had er alle begrip voor dat ik bang was. Zoek gewoon een nieuwe tandarts, leg je probleem uit. Als ze niet goed reageren, dan zoek je een andere, of ga naar een speciale angsttandarts. Als je wel gaat, neem dan iemand mee zou ik zeggen.
Volgens mij bestaat saneren niet meer, dus ik denk wel dat je gewoon naar de tandarts kunt gaan als je aanvullend verzekerd bent. Maar voor de zekerheid zou je je verzekering even daarover kunnen bellen.
Of je de rekening contant moet betalen hangt van de tandarts af. Bij sommige tandartsen moet dat wel.
Ik heb geen idee of het gevaarlijk is om met ontstekingen rond te blijven lopen, maar het zal zeker pijnlijk zijn. Deze vraag kun je misschien beter op een ander gedeelte van het forum plaatsen?
Ik was al 5 jaar niet naar de tandarts geweest en dacht ook dat ik van alles mankeerde. Maar uiteindelijk viel het reuze mee. En als je niet gaat weet je toch ook niet of je iets mankeert?
Heel veel succes hoor!
Dit nadat ik met spoed naar de weekend huisarts moest omdat de ontsteking niet meer uit te houden was.
De huisarts heeft mij antibiotica meegegeven waaarvan de ontsteking weg moet gaan.
Dat is nu over, maar de kies moet er nog steeds uit
omdat de ontsteking straks anders gewoon weer terugkomt.
MAAR NU... :sad:
De tandarts die ik belde had nog plaats voor nieuwe patienten.
Alleen moet de eerste controle EN behandeling contant (of per PIN) afgerekend worden.
Dit wordt wel door mijn ziekenfonds vergoed, maar MOET ik eerst dus zelf betalen.
En daar zit het probleem, want we hebben al financiele problemen.
Ze willen ook foto's maken, wat een hoop geld gaat kosten.
En het trekken van de verstandskies...
Dat gaat dus nooit lukken.
Mijn vriend zegt dat ik gewoon een andere tandarts moet bellen.
Maar ik weet niet of dat veel uitmaakt.
Gaat dit bij elke tantarts zo, ook als je een speciale tandartsverzekering bij je ziekenfonds hebt?
Maar omdat er de laatste paar jaren steeds meer 'wanbetalers' zijn nemen sommige tandartsen het zekere voor het onzekere en doen ze het zo.
Ik denk dat het wel goed is dat ze eerst foto's maken, vooral omdat je al een poos niet geweest bent.
Kijk ook even bij het onderwerp "Meningsverschil met tandarts". Daar staat een heel topic over contant betalen.
[ Dit Bericht is bewerkt door: HelpMe op 2004-01-29 11:05 ]
Volgens mij kun je in overleg met je (nieuwe) tandarts je financiele situatie bespreken en kijken of hij/zij er voor open staat om een andere oplossing te zoeken...
Een maatje waar ik mee chat is enkele weken geleden ook sinds lange tijd weer naar een tandarts geweest en hij was niet eens verzekerd, heeft dat eerst opnieuw moeten regelen en de tandarts heeft hem toch al geholpen zonder een cent vooraf/contant te zien...
Maar hoe het pcies zit weet ik ook niet (heb het er niet zo uitgebreid over gehad omdat ik vaak elk gesprek waar het woord "tandarts" in zit uit de weg ga)
Maar zondag ga ik naar hem toe en zal het eens vragen...
Mocht het nog nodig zijn hou ik je op de hoogte...
Groetjes en liefsss