bruine randjes

Author:
sterretjexxx
Posted:
ma, 01/19/2004 - 14:43
Hallo,
Ik heb sinds kort ontdekt dat ik langs de binnenkant van mijn 4 voorste tanden onderaan bruine randjes heb. Kunnen dat sporen zijn van roken of cola ofzo? Of is dat iets anders? Aan de buitenkant is er niets te zien, alleen langs binnen.
Alvast erg bedankt
Sterrie
sterretjexxx

Ik bedoel dus: aan de binnenkant van de 4 voorste tanden in mijn onderkaak, niet onderaan mijn bovenste tanden. Er loopt telkens een bruin lijntje langs de rand van de tand.
ma, 01/19/2004 - 15:12 Permalink
bangerik

Yep, roken en koffie en thee en tandplak, koop een elektrische tandenborstel voor minimaal twee poetsbeurten per dag, leer goed flossen en minimaal 1 keer per jaar naar de mondhygieniste......dat is als je het redelijk onder controle wil houden, het komt ook op je tanden en kiezen namelijk, enige alternatief is stoppen met roken, maar dat is vaak geen alternatief... :smile:
ma, 01/26/2004 - 21:00 Permalink
the dentist

dit is gewoon tandsteen. dit is gecalficeerde plak of speeksel wat heel vaak aan de binnenkant van je ondervoortanden voorkomt (je onderfront). Dat het bruin is is gewoon een kwestie van tijd, maar ook van thee en dergelijke. Gewoon langs de tandarts die het weghaalt (moet je wel goed, want zo niet: dan blijft er plaque onder hangen bij je tandvlees en kunnen gaatjes en gingivitis (tandvleesontsteking ontstaan)
vr, 01/30/2004 - 14:45 Permalink