oproep aan angsthaasje 1970

Author:
kyra21
Posted:
do, 02/05/2004 - 11:30
Hallo angsthaasje,

Een tijdje geleden heb jij gereageerd op mijn vraag waar er in Eindhoven een angsttandarts zit. Jij zei dat je in Best was geweest. Ik heb daar vaker over gehoord maar ze schijnen ook erg duur te zijn. Kun je me iets vertellen over de kosten. Wat voel je van dat lachgas? En kun je daar ook onder controle blijven gaan en krijg je alles vergoed van het ziekenfonds?

Een hoop vragen maar ik ben zeer benieuwd naar je antwoord
angsthaasje1970

Op 2004-02-05 11:30, schreef kyra21:
Hallo angsthaasje,

Een tijdje geleden heb jij gereageerd op mijn vraag waar er in Eindhoven een angsttandarts zit. Jij zei dat je in Best was geweest. Ik heb daar vaker over gehoord maar ze schijnen ook erg duur te zijn. Kun je me iets vertellen over de kosten. Wat voel je van dat lachgas? En kun je daar ook onder controle blijven gaan en krijg je alles vergoed van het ziekenfonds?

Een hoop vragen maar ik ben zeer benieuwd naar je antwoord

Hoi,

Sorry voor de late reactie!!!

Ik krijg alles wat ik vergoed mag krijgen van het ziekenfonds vergoed. Helaas zijn er wat grenzen tegenwoordig (zilveren kruis) waardoor je ook een hoop zelf moet betalen. Lachgas is fantastisch! Je bent er bij en toch ook niet. Je voelt het allemaal wel helaas, maar aan het einde van de rit heb je toch het gevoel dat je een beetje van de wereld was. Je moet je wel helemaal laten gaan! Dat is heel belangrijk.

Ze zijn misschien wel duur, dat weet ik niet, maar ik ben verder erg tevreden over de behandeling van hen. Ook heb je praktisch geen wachttijd, de eerste keer kijken ze alleen en maken ze een behandelplan. Aan de hand daarvan kun je zelf bepalen hoe of wat en of je door wilt gaan.

Succes, ik mag morgen weer....

Groetjes!
wo, 02/18/2004 - 20:58 Permalink
kyra21

Hai,

Nou hoe is het gegaan? Wat is er allemaal gebeurd en heeft het weer onder lachgas plaatsgevonden? Hoe ben je daar eigenlijk terecht gekomen? En ben je nu daar onder controle of moet je straks bij een reguliere tandarts onder behandeling?

Erg veel vragen weer maar ik ben erg benieuwd. Ik ben zelf in januari naar Kerkrade geweest. Ik zoek dus een tandarts voor de controle maar durf niet naar een gewone. Dus vandaar dat ik op zoek ben.

Hoop snel iets te horen.

Groetjes Kyra
wo, 02/25/2004 - 13:28 Permalink
angsthaasje1970

Hoi Kyra,

Ik ben bij hen terecht gekomen door te zoeken op angst voor de tandarts. Ik kon heel snel bij ze terecht, ze hebben geen wacht lijst. Ook mijn controles zullen bij hen plaats blijven vinden, ondanks dat het een uur rijden is voor mij..

Helaas had ik dit keer een behandeling waar het lachgas wat minder bij werkte. Ik had een ontstoken kies en die moest opengemaakt worden omdat de druk erg was. De andere behandelingen tot nu toe zijn heel goed gegaan. Wat ik wel een heel erg groot pluspunt vind is de behandeling van de patiënten. Ik word altijd op mijn gemak gesteld, de tandarts is werkelijk een schat!! Echt een schat die regelmatig even zijn hand op je schouder legt om je te kalmeren. Hij had ook aangegeven dat deze keer de behandeling wat minder leuk zou zijn, maar ondertussen ben ik wel van mijn pijn af JOEPPIIEE! Dus had ik het er wel weer voor over hehehehe.

Als je een tandarts zoekt die begripvol, rustig en geduldig is, moet je het zeker bij hen proberen. Ik heb tandarts Willem Baas en ik haat de tandarts nog steeds, maar hij krijgt mij zelfs rustig...

Heel veel succes!!!

Groetjes, Martine

[ Dit Bericht is bewerkt door: angsthaasje1970 op 2004-02-25 15:19 ]
wo, 02/25/2004 - 15:18 Permalink
Jyra

Ik ben vandaag ook met mijn man bij CDC geweest, omdat hij ook zo bang is. Het klopt dat ze hem echt op z'n gemak probeerde te stellen, dat kan ik wel waarderen.

Maar over hun verkooptechniek ben ik veel minder te spreken. Ik kom voor een ontsteking in zijn voortand, maar was binnen de kortste keren in een gesprek gewikkeld om porselein op de voortanden te zetten, want dat zou veel mooier zijn. Kortom ik zou alleen al 800 euro kwijt zijn voor het weghalen van de ontsteking met narcose en 800 euro per porseleine tand. Hij adviseerde 4 porseleine tanden. Wij moest snel beslissen, want morgen was er nog een plekje voor de behandeling en anders moesten we nog een paar maanden wachten.

Kortom, wij waren zeer teleurgesteld over de gang van zaken. Alleen voor de narcose wordt 500 euro gerekend, terwijl in Kerkrade bij een angsttandarts de narcose 228 euro kost. Mmmmm.... in deze tijden een heel groot verschil. Ik wil mij man dolgraag helpen om van zijn angst af te komen, maar 500 euro is echt niet op te brengen want onze verzekering betaald dit helaas niet. Sorry schat. Dit wordt dus toch de kaakchirurg.
wo, 02/25/2004 - 19:04 Permalink
kyra21

Hallo,

Nou zoals ik dus al zei ben ik ook in Kerkrade geweest en daar vertelde ze al dat er in Best ook een angsttandarts zat maar dat die dus heel duur was. Ik begrijp natuurlijk best dat de ene tandarts de concurent niet zal adviseren bij zijn klant maar toch. Ik begrijp niet waarom de narcose in Best zo duur is.
Maar Martine, ben je nu onder narcose geweest? Voor mij is Kerkrade een uur rijden en is Best een kwartiertje hier vandaan.

Jyra, waarom ga je dan niet In kerkrade. Ik ben daar erg over te spreken. Ben je daar al geweest voor een eerste afspraak?

groetjes Kyra
do, 02/26/2004 - 13:47 Permalink
angsthaasje1970

Hoi Kyra,

nee hoor, ik ben niet onder narcose geweest en dat ga ik ook niet doen. Hoe bang ik ook ben, ik ben nog banger voor de narcose. Ik kan er slecht tegen en voor mij is dit dan nog erger dan mijn angst. Ik word er heel ziek van, en ben dus gewoon een aantal dagen flink van slag.

Verder weet ik ook dat Best inderdaad wel duur is. Alleen is voor mij het nog belangrijker hoe ik me voel bij de tandarts. Niet omdat ik het geld nou zo makkelijk kan ophoesten hoor, vergeet dat maar.. Maar ja.. kiezen of delen in dit geval en zij stellen me echt heel erg op mijn gemak...

O ja, en over hun verkooptechnieken.. Waar ik wel achter ben gekomen is dat als jij nee zegt, dat goed is. Als je gewoon verteld waarvoor je komt en dat je verder niets wilt of hoeft, wordt dat geaccepteerd.

[ Dit Bericht is bewerkt door: angsthaasje1970 op 2004-02-26 14:50 ]
do, 02/26/2004 - 14:49 Permalink