Vanmorgen bij het stoeien stootte mijn dochter van 8 met haar mond en nu zit een van de onderste grote mensentanden los. De stand is ook ietsjes anders dan ervoor. We zijn ermee bij de dienstdoende tandarts geweest, die heeft een foto gemaakt en dat was allemaal in orde. Voorlopig niet mee bijten, zei hij en zo konden we weer weg. Op mijn vraag of het niet gespalkt moest worden, zei hij dat de tand daar niet los genoeg voor zat. Maar als ik dan later zie hoe ze onbewust toch af en toe met die tand bijt en zie dat die tand toch wel van stand is veranderd, dan maak ik me toch wel zorgen: is het niet beter om die tand toch te spalken?
Bedankt alvast voor de reacties!
Groetjes,
minique
[ Dit Bericht is bewerkt door: minique op 2004-02-08 14:18 ]
Bedankt alvast voor de reacties!
Groetjes,
minique
[ Dit Bericht is bewerkt door: minique op 2004-02-08 14:18 ]
Spalken is niet gauw nodig. Laat je dochter de eerste paar dagen wat zachter voedsel eten om de tand te ontzien. Meestal neemt de tand na enige tijd de oude stand weer aan, als de verplaatsing niet erg groot is. Het is wel verstandig om z.s.m. een afspraak bij haar eigen tandarts te maken, zodat deze de tand kan bekijken en de komende tijd in de gaten kan houden (m.b.v. röntgenfoto's) zodat eventuele problemen met deze tand (de zenuw!) op tijd kunnen worden ontdekt.
Groeten, Rick :wink:
Ik begon zelf al weer wat meer vertrouwen te krijgen, want na een nachtje slapen lijkt hij alweer meer in z'n oude stand te staan en ook iets vaster te zitten. Onze dochter krijgt nu alles in hapklare brokken aangeboden en dat gaat goed.
Bedankt en groetjes,
minique
[ Dit Bericht is bewerkt door: minique op 2004-02-09 10:19 ]
Ik ben dus erg blij dat Ricky dit advies heeft gegeven, want uit mezelf zou ik nooit meer gegaan zijn (omdat vanmorgen de tand al vaster stond en het niet meer nodig leek).
Groetjes,
minique
We hopen maar op een goed vervolg.
Groetjes,
minique
[ Dit Bericht is bewerkt door: minique op 2004-02-12 18:00 ]