Ik heb eindelijk de eerste stap gedaan

Author:
paniekerigmeisje
Posted:
di, 02/10/2004 - 01:21
Lang geleden, maar nu met goed nieuws terug.
Ik ben vandaag eindelijk naar mijn nieuwe tandarts gegaan. Dit keer heb ik een vrouwelijke tandarts uitgezocht met heel veel humor. Vandaag was de controle, na veel gelachen te hebben vertelde ze me dat ik een goed gebit had, ondanks dat ik 5 jaar niet meer bij de tandarts geweest was. Ik had 2 oppervlakkige gaatjes en 2 verstandskiezen moeten eruit en alles wordt schoongemaakt...en wel aankomende donderdag al!!! Heel eng, maar wel fijn dat het zo snel is. Ze verdooft alles, boven rechts en onderlinks, en doet dan alles tegelijk! Zodat ik in 1x klaar ben. Ik ben zo blij met de uitslag, ik had echt veel erger verwacht. Ik zie er enorm tegenop, maar ik weet dat het beter nu kan dan wanneer de boel ontstoken is...dus...ik ga er gewoon voor en zal jullie laten weten hoe het gegaan is. Wens me succes!
gr paniekerig meisje
ps. medicatie(Paroxetine) werkt bij mij erg goed tegen de angst, nog steeds eng maar niet misselijkmakend eng.
GONNY 40

Hoi heel knap van je zeg ik had die moed niet ik ben na 8 jaar niet bij de tandarts geweest te zijn in kerkrade geholpen onder narcose heel veel suc6 donderdag en laat nog wat van je horen GROETJES GONNY
di, 02/10/2004 - 06:25 Permalink
minique

Hartstikke goed! En wat fijn om te horen dat je een aardige tandarts hebt en dat de 'schade' zo meevalt. Sterkte morgen, want het zal best wel weer spannend zijn. Ik zal aan je denken! :grin:

Groetjes,
minique
wo, 02/11/2004 - 08:36 Permalink
witchangelica

wat ontzettend goied van je zeg, en geloof me ik weet wat je voelt.
ik leef nu nog steeds in een soort van euforie toestand, ik was 12 jaar niet geweest en was afgelopen zaterdag voor de eerste behandeling geweest(wortelkanaal) en ik ben zo ontzettend trots op mezelf , kan de hele wereld aan , geloof me naderhad voel je je toppei heel erg goed van je echt waar hoor.
ik weet hoe groor de angst kan zijn, ik had trouwens een wortelkanaal behandeling een gaatje en 1x trekken na ruim 12 jaar niet te zijn geweest , dus ik heb echt een engltje op mijn schouderm, of zou het komen doordat ik zo bang ben dat ik 4x per dag mijn tanden heb gepoetst xxxxxxxxxxxxxx esther
wo, 02/11/2004 - 19:50 Permalink
paniekerigmeisje

bedankt voor jullie reacties.
De paroxetine werkt pas na 2 mnd zal ik je vertellen...maar dat gebruik ik nu al een half jaar omdat ik erg veel last had van niet reële angsten, zoals naar buiten gaan in het algemeen. Daar was ik inderdaad niet zo duidelijk in, dus niet denken dat 1 pilletje je een enge dag doorhelpt, want je zult de eerste paar weken juist heel gevoelig zijn voor angsten en paniekaanvallen.
Vandaag is het zover, tis nu half 4 's ochtends en heb nog geen oog dicht gedaan.
Maar ja gelukkig hoef ik niks te doen morgen behalve te liggen en proberen niet te gapen.
Ik begin me stiekum nu druk te maken om hele kleine dingetjes eromheen. zoals, dat gapen of zouden de prikjes veel pijn doen of kan ik daarna wel snel weer normaal eten of zal het veel bloeden...allemaal van die kleine bijzaakdingetjes.
Ik heb wel alvast mijn sleutelhanger-forever friendsbeertje klaarliggen, die gaat mee om me te steunen, ik moet immers helemaal alleen erheen :-S, maar als mijn vriend thuis is van zijn werk zou hij mij in de watten leggen, zegt ie :smile:.
Pfff, eng eng eng...maar morgen op dit tijdstip ben ik er allang weer vanaf.
Ik hoop echt dat alles goed gaat en ik denk inderdaad als het gebeurt is dat ik me helemaal toppie voel. Dan heb ik toch maar mooi weer een angst overwonnen...hoop ik.
Voor degene die morgen(vandaag) rond half 12 aan me denken, ontzettend bedankt!
En ik laat meteen weten hoe het gegaan is.
gr Rianne
do, 02/12/2004 - 03:37 Permalink
witchangelica

lieve rianne,

vandaag om half 12 ben ik in gedachte bij je, ik vind het heel knap ban je toppie hoor.

xxxxxxxxxxxx esther
do, 02/12/2004 - 06:28 Permalink
paniekerigmeisje

bedankt Esther!
nog een uurtje....pfff...kword gek!!!
kheb wel een mooie dag uitgekozen zo te zien.
De vogeltjes fluitten heerlijk.
nou...tot straks dan...
liefs,
Rianne
do, 02/12/2004 - 10:20 Permalink
Missy66

Lieve Rianne...

Op dit tijdstip ben je er (misschien) al van af meissssss ik hoop dat het heel goed met je gegaan is, ben in ieder geval heeeel trots op jou dat je het gedurft hebt... Toppie
We horen het l8er wel van je...

Liefsssssssssssss Missy
do, 02/12/2004 - 12:53 Permalink
paniekerigmeisje

JA IK BEN GEWEEST!!!
en het viel me 100% mee.
Ik heb in totaal 7 prikkies gehad waarvan 2 of 3 toen het al verdoofd was dus die voelde ik al niet meer. Alleen die in het gehemelte was wat minder, maar niet ontzettend pijnlijk ofzo. De kiezen eruit wrikken was even wat minder omdat je het hoort kraken, maar 1 vloog er zowat uit en de ander zat nauwelijks vast. Ze hebben 1 gaatje gelijk gevuld en het andere gaatje even laten zitten omdat die nog niet nodig was vond ze.
Ik ben er nu toch maar weer mooi vanaf.
In augustus weer een controle.
Ik wil wel even kwijt dat ik een geweldige vrouwelijke tandarts heb en ontzettend lieve assistente die mijn hand vast hield. Echt geweldig!
Voor de mensen die nog moeten...de prikjes vallen best mee en daarna voel je echt helemaal niks meer, zowel...dan krijg je er een prikje bij die je niet meer voelt.
Ik ben echt super blij en trots dat ik het toch maar ff gedaan heb.
En nu ga ik slapen want dat heb ik de afgelopen nachten wel kunnen vergeten.
Mensen, bedankt allemaal voor jullie steun! en allemaal heel veel succes!
groetjes,
Rianne
do, 02/12/2004 - 13:27 Permalink
Missy66

helemaal toppie meisssssss en wees maar trots op jezelf...
Ik neem mijn petje (als ik het een op had) voor je af...
Slaap lekkersssssss

Missy
do, 02/12/2004 - 13:32 Permalink
minique

Hartstikke goed van je! Fijn dat het je zo is meegevallen en dat alles nu weer in orde is en je voortaan gewoon op controle kan.

Groetjes,
minique :grin:
do, 02/12/2004 - 14:32 Permalink
paniekerigmeisje

hoi hoi,

nog even vertellen hoe het nu gaat. de verdoving was pas rond 6 uur uitgewerkt en dat was erg vervelend! Alles deed pijn, al mijn tanden kiezen en zelfs mijn tong deed pijn,maar volgens mij hoorde dat even bij het uitwerken van de verdoving want nu voel ik alleen nog de trekwonden nog een beetje en een lichte "druk" op alle andere tanden en kiezen omdat die nu ineens ruimte hebben en niet meer zo geklemd zitten.
Het ergste vind ik nu dat ik ff moet leven op vla en vla en vla en voor de verandering een keer vla....hihi. ik durf nog geen dingen met stukjes te eten omdat de wonden zo groot en diep nog zijn, dan ben ik bang dat ik het niet goed uit kan spoelen en dat het dan dichtgroeid met iets erin.
Ach, voor ik het weet is het genezen en kan ik weer bergen chocola en koekies eten....en ja, daarna poets ik heel goed mijn tanden! :wink:
gr Rianne(geen paniekerig meisje meer)
vr, 02/13/2004 - 00:50 Permalink
dj

Hoi,

Je kunt wel wat meer dingen kopen of maken waar geen stukjes in zitten hoor. Ik had al eens eerder een paar ideetjes gepost:

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=2293&forum=9

Alleen maar vla eten kan na een paar dagen toch wel problemen gaan even, meestal beginnend met spierpijn, bouillon is dan vaak heel goed, simpele soep is nog beter. De tomatensoep die ik beschrijf is makkelijk en heeft geen stukjes.

Doeg,

[ Dit Bericht is bewerkt door: dj op 2004-02-13 11:24 ]
vr, 02/13/2004 - 11:22 Permalink
GONNY 40

O JA helemaal vergeten DJ ik had het toen niet nodig ( gelukkig ) maar ik ga het recept van je toch nog een keer uitproberen. GROETJES GONNY
vr, 02/13/2004 - 12:06 Permalink
paniekerigmeisje

inderdaad een heel goed idee!
Ik heb het iets simpeler gedaan, gewoon een blik tomatensoep en erwtensoep e.d. gekocht en geblendert hahaha. heerlijk!
Nu kan ik weer normaal eten :grin: als ik daarna maar heel goed spoel.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat nog steeds alles pijn doet, maar dat kan ook goed komen doordat mijn tanden ineens weer ruimte hebben. Hoe lang het duurt dat ze daaraan wennen weet ik niet...ach het is geen superpijnlijke pijn, het knellen was veel erger. gr Rianne
wo, 02/18/2004 - 03:34 Permalink