extractie 4 kiezen alvorens beugel

Author:
fli
Posted:
ma, 02/09/2004 - 22:33
K ben als 20-jarige omwille van een scheve, naar achter staande ondertand die bijgevolg moeilijk proper te houden is op consultatie geweest bij een orthodont.
Deze nam röntgenfoto's van mijn kaak en onmiddelijk bleek dat k 4 forse wijsheidstanden had waarvan de onderste 2 bovendien volledig plat lagen.
Nu was het volgens mijn orthodont noodzakelijk dat er over gegaan werd tot extractie van liefts alle 4 kiezen alvorens een behandeling te starten die zou bestaan uit het plaatsen van blokjes om op die manier plaats te winnen en het tandje in kwestie mooi terug in de rij te krijgen.
Bovendien is dat tandje ook een beetje verkleurd maar dat was volgens de orthodont geen groot probleem.

Nu zou k graag een second opinion hebben omdat dit tch een operatie onder volledige narcose zou betekenen hetgeen risico's inhoudt.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten!
sxoobysnax

Hoi!
Ik ben zelf bijna 22. Bij mij was m'n onderkaak te klein. Hierdoor zijn mijn kaakgewrichten versleten. Daarom moest ik weer aan een beugel. Er moesten 4 verstandskiezen en 4 vaste kiezen getrokken worden. De eerste 4 onder narcose en de andere 4 onder plaatstelijke verdoving.
Deze ingreep stelt werkelijk niks voor. Niks om je zorgen over te maken! M'n kaakoperatie van vorige week doet veel meer pijn!
Succes!
wo, 02/18/2004 - 10:55 Permalink