implantaten

Author:
sporty
Posted:
za, 02/07/2004 - 09:17
ik ben een meid van 18 jaar en ik heb nu al ongeveer 6 (implantaat) operaties gehad. ik mis namelijk de twee tanden naast mijn voortanden omdat ik daar te weinig bot heb zitten. Ik heb die tanden nooit gehad. Ik heb dus een tijdelijke constructie gehad. de eerste keer dat ik geopereerd ben leek hetgoed te gaan maar er moest aan een kant wel bot bijgevuld worden. na een maand bleek de implantaat niet vast te zitten en moest ik weer onder het mes voor een bottoevoeging. ondertussen ben ik al meer dan een jaar verder en heb ik aan een kant een definitieve implantaat (heel mooi) en aan de andere kant nog een voorlopige tand. Ik ben vorige week hopelijk voor het laatst onder het mes geweest en heb een bot toevoeging + implantaat gekregen. Ik hoop dat ik er nu een keer vanaf ben. Ik vind dat ze het wel allemaal best positief schetsen het nemen van een implantaat maar zo kan het dus ook. Ik weet niet of iemand anders dit ook heeft meegemaakt? of ben ik de enige waarbij het plaatsen van een implantaat zoveel problemen geeft. groetjes sporty
Wil

De situatie die bij jou het geval is is een bijzondere. Het is dus logisch dat het plaatsen van een implantaat allemaal wat minder makkelijk gaat dan bij iemand die ruim voldoende bot heeft, geen ontstekingen heeft, een prima (mond)hygiëne en ook nog eens niet rookt. Kortom, de ideale patiënt dus.
Hopelijk gaat het andere implantaat ook lukken en heb je binnenkort een fraai definitief resultaat.

Succes, Wil
wo, 02/18/2004 - 11:51 Permalink
sporty

Ik ben nu weer voor controle bij de kaakchirurg geweest en hij vertelde me dat het implantaat weer niet was vastgegroeid. wat betekend weer onder het mes. eerst weer een bottoevoeging en een aantal maanden later een implantaat. Ik zie hier ontzettend tegenop en ik snap niet waarom het telkens mis gaat. ik heb geen ontstekingen gehad enz.
maar ja we gaan er maar weer voor en ik hoop dat dit echt de laatste! keer is.groetjes mij.
zo, 04/25/2004 - 15:17 Permalink
Freia

Hoi,
Ik moet ook een implantaat. Tegen mij zei ze dat ik in die periode van het ingroeien geen high impact sporten mag doen zoals hardlopen en (step)aerobics. Ook vliegen en duiken kan vanwege de luchtdruk het ingroeien belemmeren.
Gezien je 'nick' vroeg ik me af, moest jij ook bepaalde sporten laten? Heb jij wel gesport en zo ja wat voor sporten?
Groeten,
ma, 04/26/2004 - 13:33 Permalink
miranda1981

Hallo allemaal,

Ik wilde ook ff graag hier op reageren.

Er ziijn helaas meer mensen die een ongelukje hebben gehad met hun gebit
Ik dus ook.
Ben gevallen op mijn voortand toen ik 11 was ofzo.
Eerst is er een stukje aangeplakt en toen ik 16 was was ik iets aan het eten en knak...
Toen kwam er ongeveer 2/3 tand mee.
De tand moest er dus uit.
Heb een tijdje een plaatje gehad met 1 tand, toen een implantaat.
Ik was toen 16 (veelste jong blijkbaar en mijn gebit was nog niet volgroeid)

Nou 2 jaar geleden heb ik het dus ook gezien, er was allemaal ijzer te zien van de implantaat door mijn tandvlees.
Niet echt mooi dus.

Ik heb nu heel wat operaties weer ondergaan , waaronder bot transplantaties. Uit mijn heup gehaald wat niet zo prettig was.

Morgen moet ik voor de laatste keer onder het mes, dan komt de kroon erop!

Hoop dat er ook mensen zijn die wel veel positieve evaringen hebben

Groetjes Miranda
ma, 05/17/2004 - 22:17 Permalink
shefden

Ik had meer dan 30 jaren meerdere crownen en nooit problemen gehad. (Ik was op de grond geuwd toen ik 16 was en mijn voortanden waren gebroken) Zo,n 3 jaar geleden is een crown afgebroken bij de wortel en was er verder niets aan te doen, het moest getrokken worden.

De kaak chirurg had kunstbot erbij gedaan en 6 manden later wou hij de post plaatsen maar toen hij het open maakte was de bot nog zacht dus hij moest het weer dicht maken.

Hierdoor heeft hij nooit wat in rekening gebracht voor alle ingrepen behalve voor de post dat 6 maanden later zonder verder problemen geplaatst werd. Alles is prima wat dat betreft.

De behandeling zelf vond ik een beetje stressvol en dachte toen de chirurg bezig wasmet het plaatsen van de psot waarom heb ik dit gedaan, maar het was het ward. Ik heb heel weinig napijn gehad, aleen a diikke wang. :smt006
ma, 05/24/2004 - 17:50 Permalink
Meertje

Ook ik heb zeer veel pech met mijn voortand. Ben op mijn 11e gevallen en toen is mijn voortand met wortel en al uit mijn kaak geslagen. Deze is terug geplaats, maar na een paar jaar is deze verwijderd want hij sloeg niet aan. Om dat ik te jong was voor een implantaat heeft de kaakchirurg een kies uit mijn onderkaak "verhuisd" naar mijn bovenkaak (ik was toen 14). Deze kies is netjes afgeslepen en er is een "dopje" opgezet zodat het precies op een voortand leek. Toen ik 18 was zag ik ineens een geel blaasje boven mijn voortand. Wat bleek, de wortel van mijn kies/voortand bleek ontstoken. Ik moest sinds die tijd om het half jaar terug komen voor een wortelbehandeling om deze onsteking te remmen. Vanmorgen (inmiddels ben ik nu 24) ben ik zwaar jankend :cry: naar de tandarts gegaan, want met het tandenpoesten is mijn tand weer uit mijn mond gevallen. De wortel was blijkbaar zo beschadigd dat hij het niet meer heeft gehaald. Enfin ik heb een afdruk laten maken en ivm pinksteren komt volgende week donderdag pas een plaatje om dit oerlelijke gat :smt003 op te vullen. Mijn tandarts heeft me twee opties gegeven een zogenaamde etsbrug of een implantaat. Nu speel ik al jaren trompet en ik denk dus dat ik voor een implantaat ga. Het is wel duur, maar na al die jaren van ellende wil ik nu eindelijk eens iets wat wel in mijn mond blijft zitten. Zijn er andere (muzikanten?) die dit ook hebben meegemaakt?
di, 05/25/2004 - 14:32 Permalink