Hoi,
Ik ben een 23-jarige meid met een panische angst voor de tandarts!
Het resultaat is dat ik al 2 jaar niet meer bij de tandarts ben geweest met als gevolg: veel gaatjes,de helft van mijn kies weg,voortanden zwart,...
Ik zou echter niet liever willen dan een mooi gebit.
Bij mijn vorige tandarts waren ze op de hoogte van mijn angst,maar namen het niet serieus,dus ik durfde na 1 keer zelfs niet meer binnen te gaan.
Ik heb toen gevraagd of het mogelijk was om onder volledige narcose mijn gebit in orde te laten maken,maar ik kreeg toen als antwoord dat dat niet kan!
Klop dit????
Dit is voor mij nog de enige uitweg...
Ik hoop dat er me iemand kan uitleggen welke stappen ik moet ondernemen.
Groetjes,
Didi
Ik ben een 23-jarige meid met een panische angst voor de tandarts!
Het resultaat is dat ik al 2 jaar niet meer bij de tandarts ben geweest met als gevolg: veel gaatjes,de helft van mijn kies weg,voortanden zwart,...
Ik zou echter niet liever willen dan een mooi gebit.
Bij mijn vorige tandarts waren ze op de hoogte van mijn angst,maar namen het niet serieus,dus ik durfde na 1 keer zelfs niet meer binnen te gaan.
Ik heb toen gevraagd of het mogelijk was om onder volledige narcose mijn gebit in orde te laten maken,maar ik kreeg toen als antwoord dat dat niet kan!
Klop dit????
Dit is voor mij nog de enige uitweg...
Ik hoop dat er me iemand kan uitleggen welke stappen ik moet ondernemen.
Groetjes,
Didi
Er is nog een oplossing, Kerkrade. Daar weten ze wat angst is. Kijk maar op de website http://www.angstvoortandarts.nl/ daar kan je veel lezen. Ik ken een paar leden van hier, die zijn ook geweest. Die zeiden had ik dat maar eerder geweten....
Ze kunnen heel veel, je bent toch onder narcose.
Groetjes Senna.
Maar een hele tijd geleden moesten er een aantal kiezen uitgesneden worden en er moest nog het een en ander meer gedaan worden. Dat durfde ik echt niet. Voet bij stuk gehouden en je wordt doorgestuurd naar het ziekenhuis. Hier gewoon onder volledige narcose de hele handel laten gebeuren.
Ik ben blij dat ik het gedaan had op deze manier destijds, maar ik wil wel eerlijk zijn. Het is geen pretje bij te komen uit zo'n narcose. Ik heb de hele dag lang na het ontwaken bloed overgegeven (bloed van de behandeling dat in de keel kwam). Maar dat verschilt van mens tot mens. Sommige mensen hebben nergens last van wanneer ze ontwaken en kunnen zo weer een burgertje eten.
Maar angst was er dus niet :smile:
[ Dit Bericht is bewerkt door: FnG op 2004-03-16 03:32 ]
Ik zou er van alles voor over hebben, om onder narcose te gaan, want ik ben gewoon vreselijk extreem bang.
Ik hoop dat de tandarts er begrip voor heeft, want ik geloof niet dat het gaat lukken morgen.
dit kwam omdat ik eerst bij een bedrijf in rotterdam ben geweest.
er zijn bij de kaak foto's genomen. me kaakbot zowel boven als onder was op diverse plaatsen flink verbrijseld. me kraakbeen kwam overal uit en er zaten maar liefs 6 afgebroken kiezen met afgebroken wortels door me tandvlees/kaak.
best wel rot voor de kaakchirurg die de boel weer in orde moet brengen door toedoen van een ander. maar zowel boven als onder moet alles weer open gelegd worden omdat anders niets te maken valt.
alles gebeurt onder volledige narcos, want hij snapte me angst al en nu helemaal na dit gebeuren.
tevens wordt er door een tandproteticus een volledig nieuwe prothese gemaakt. en helaas heb ik eerst alles moeten betalen en nu betaald het ziekenfonds alles.