Gebruikersnaam!

Author:
Gebruikersnaam!
Posted:
di, 03/02/2004 - 10:57
Hallo,
ik heb een vraag een jaar geleden was ik bij mijn tandarts en die zag in mijn dossier dat ik een vorige tandartst had gebeten hij kon zich dat niet voorstellen en maakte er een grapje over bijtgraage klient (hij vind hem ook een vreemde man). Maar ik heb nooit een tandarts gebeten!!!! Ik weet wel dat ik (toen in op de lagere school) ben weggestuurd omdat ik zat te gillen omdat hij op mijn zenuw zat te boren (volgens hem kon ik dat niet voelen met de verdoving)Hij propte ook altijd al zijn vingers in mijn mond zodat ik m niet dicht kon doen en daarna last had van mijn mondhoeken en kaak

Mag hij dit zomaar in mijn dossier zetten, terwijl hij mij gewoon een lastig kind vond???
dj

Hoi,

Meestal komt wat er in het dossier staat vanzelf goed omdat in een dossier eigenlijk haast alleen dingen staan van de laatste vijf jaar.

Ik denk maar ik weet het niet zeker dat veel tandartsen als je het vraagt dit wel uit het dossier zullen halen.

Als je het belangrijk vindt kun je ook een brief schrijven dat je volgens jou niet gebeten hebt, dat moet dan bij het dossier als je daarom vraagt. Maar, als je het gewoon laat zitten, verdwijnt het meestal vanzelf uit het dossier.

De tandarts mag het wel in het dossier zetten als hij gebeten wordt. Hij zegt van wel, jij van niet. Daar kom je dus niet uit. Je mag dus wel laten merken dat je het er niet mee eens bent en dat moet dan ook in het dossier als je dat wilt.

Doeg,

[ Dit Bericht is bewerkt door: dj op 2004-03-03 01:19 ]
di, 03/02/2004 - 20:58 Permalink
admiraal

als er zaken in het dossier staan die je niet bevallen omdat ze niet waar zijn, heb je recht om dat te laten schrappen.
vr, 03/19/2004 - 21:23 Permalink
Ricky

Ook als het zaken zijn die van belang kunnen zijn bij een eventueel conflict tussen patiënt en tandarts? Want dan zou de patiënt het verhaal mogelijk kunnen "sturen". En wat "waar" of "niet waar" is kan ook verschillend ervaren worden.
Groeten, Rick :smile:

[ Dit Bericht is bewerkt door: Ricky op 2004-03-21 09:30 ]
zo, 03/21/2004 - 09:29 Permalink