Nou, dit is lekker wat mij nu gebeurd is.
Maak ik donderdag toch een vreselijk smak op straat, bloeden als een gek, ik schrok me kapot, ze hebben een ambulance voor me gebeld, zijn er dus 2 voortanden uit.
Van die ene is een groot stuk af en die andere hebben ze teruggezet, ik heb nu een soort beugel eroverheen gekregen, ik moet morgen terugkomen, maar heb er geen goed gevoel over, het klopt als een gek en het lijkt wel of de tanden niet recht meer zijn en ik was zo trots op m'n voortanden.
Dit lijkt wel een nachtmerrie wat me nu is overkomen, want ik moet morgen dus naar een kaakchirurg, terwijl ik voor een gewone tandarts al vreselijk angst heb.
Ik ben op van de zenuwen.
Maak ik donderdag toch een vreselijk smak op straat, bloeden als een gek, ik schrok me kapot, ze hebben een ambulance voor me gebeld, zijn er dus 2 voortanden uit.
Van die ene is een groot stuk af en die andere hebben ze teruggezet, ik heb nu een soort beugel eroverheen gekregen, ik moet morgen terugkomen, maar heb er geen goed gevoel over, het klopt als een gek en het lijkt wel of de tanden niet recht meer zijn en ik was zo trots op m'n voortanden.
Dit lijkt wel een nachtmerrie wat me nu is overkomen, want ik moet morgen dus naar een kaakchirurg, terwijl ik voor een gewone tandarts al vreselijk angst heb.
Ik ben op van de zenuwen.
Helaas kan ik je niets zeggen over slagingspercentages en over de klachten die je nu hebt.
Wel wil ik je heel veel sterkte toewensen... Ik hoop dat het allemaal goed komt!!!
Succes!
groetjes,
minique
Wat rot zeg... Ik hoop dat het goedkomt.. Gaat er iemand met je mee? Ken je het ziekenhuis waar je naartoe gaat?
Doeg,
hopelijk komt het goed.
groetjes
Beide tanden zijn eruit geweest en teruggeplaatst, ik ben doorverwezen naar onze tandarts (waar ik dus nog nooit geweest ben), voor een wortelkanaalbehandeling.
Ik ben ten einde raad, maar misschien neemt het m'n angst voor de tandarts nu wel weg, want ik moet nu wel.
Alleen heb ik een probleem: die tandarts ligt mij qua karakter gewoon helemaal niet, ik weet zeker dat hij gelijk begint te zeiken over m'n gebit dat natuurlijk in slechte staat is, maar ik wil gewoon m'n voortanden behouden, daar gaat hij mij nu even om, de rest komt met de tijd wel.
het lijkt mijn verhaal wel.
Afgelopen juni ben ik ook met een enorme smak op straat komen te vallen, ik raakte met mijn voeten verstrikt in een soort touw of tape wat die marktlui van zich af gooien. Ik kwam zo akelig terecht, dat ik mijn kaak en kin gebroken had. Mocht 6 weken niet kauwen, alles gepureerd eten. Dus kwam ik ook via de EHBO bij de kaakchirurg terecht, terwijl ik 8 jaar niet bij de tandarts geweest ben. Vaak controle in het begin, en mijn angst werd nog 'wat' minder ook na verloop van tijd. Ik kan weer iemand laten kijken zonder meteen in paniek te schieten. Ook toen ik na 6 weken toch geopereerd moest worden aan de breuk in mijn kin, hebben ze gelijk een paar kiezen getrokken tijdens de operatie, en heeft de kaakchirurg zelfs hechtingen verwijderd op die plaatsen in mijn mond! Ik geef je goede hoop dat je een (gedeelte) van die angst kunt overwinnen, al is het maar een stukje, maar het is toch winst. En als je bang bent dat het niet klikt... de 1e keer dat ik die kaakchirurg had voor de controle was hij helemaal niet zo geduldig als degene die ik na het ongeluk trof. Hij ging echt over mijn grens heen. Tot ik besloot VOOR de volgende afspraak met de receptioniste te bellen. Ik vroeg of er 1 was die WEL begripvol/rustig was, want dat dat heel belangrijk voor me is om de angst wat te leren overwinnen en straks weer te durven gaan. Ze zou hem er persoonlijk op aanspreken. En hij is veranderd als een blad aan de boom! Zo ontzettend aardig, geduldig, LIEF zelfs! Eerlijk waar. Hij stelde me vragen waarom ik zo bang was, bood zijn excuses aan voor de 1e keer en vroeg mijn toestemming of hij even in mijn mond mocht kijken als hij niks zou doen. Ik hoefde zelfs niet in de stoel te zitten, gewoon waar ik zat aan zijn buro. Dat heeft een heel stuk geholpen.
Dus misschien kan je de receptioniste van tevoren een briefje overhandigen dat hij vooraf op de hoogte is van je angst.
En het idee dat je tanden scheef staan door de val en zo... dat had ik ook hoor! En echt, het trekt weer helemaal bij. Naarmate je helemaal geneest, komt dat ook weer goed.
Had je ook kneuzingen of zo, of een hersenschudding? Hoe gaat het dus met je? Zo zie je maar, een ongeluk zit echt in een klein hoekje... Sterkte!
Doeg,
[ Dit Bericht is bewerkt door: dj op 2004-03-09 09:47 ]
Nee, ik had het bericht per ongeluk 2 keer geplaats heb het het zelf bewerkt.
Ik had een lichte hersenschudding en m'n gezicht was helemaal dik, het is nu aardig aan het wegtrekken, heb een flinke smak gemaakt, ik zag later dat er aan m'n schoen iets los zat, dus dat zal de val wel veroorzaakt hebben.
Ik weet daarna niet zo veel meer, ik weet dat ik in het ziekenhuis was en ik huilde: m'n tanden, m'n tanden, ze zeiden toen: meevrouw we hebben Uw tanden in een bakje zitten en we gaan ze er zo weer inzetten.
Op dat moment schrok ik me werkelijk kapot.
Maar ik heb wel het idee dat ze goed met m'n verloren tanden om zijn gegaan en dat ze er wel op tijd bij zijn geweest om ze er in te zetten, maar ik had eerst helemaal niet in de gaten dat m'n tanden eruit waren.
Nu zit ik met zo'n spalk, is ook zo'n lekker gevoel en m'n bovenkaak is nog gevoelig en stijf.