Beste mensen,
Ik ben na 15 jaar weer eens naar de tandarts gegaan. Doordat ik zéér bang ben heb ik besloten een behandeling te ondergaan onder algehele narcose. Dit laat ik doen in Kerkrade. Het intakegesprek is prima en zeer vakkundig en rustig verlopen.
Nu heb ik dus de begroting waar heel veel code's op staan. Zo kom ik ook code A10 tegen. Zoals ik het begrijp betekend dat dus verdoven. Op zich niets mis mee omdat ik toch onder narcose zal zijn tijdens de behandeling. Maar als ik de aantal V21 en A10 zie staan kom ik tot een aantal van 9. Dus al ik het goed heb moeten 9 tanden worden gerepareerd (waaronder ook het vervangen van oude vullingen). Nu vraag ik me alleen af waarom ik zoveel verdovingen ga krijgen terwijl ik onder narcose ben. Het benauwd me eigenlijk wel een beetje te weten even 9 verdovingen te krijgen. Is dit normaal?
Ik ben na 15 jaar weer eens naar de tandarts gegaan. Doordat ik zéér bang ben heb ik besloten een behandeling te ondergaan onder algehele narcose. Dit laat ik doen in Kerkrade. Het intakegesprek is prima en zeer vakkundig en rustig verlopen.
Nu heb ik dus de begroting waar heel veel code's op staan. Zo kom ik ook code A10 tegen. Zoals ik het begrijp betekend dat dus verdoven. Op zich niets mis mee omdat ik toch onder narcose zal zijn tijdens de behandeling. Maar als ik de aantal V21 en A10 zie staan kom ik tot een aantal van 9. Dus al ik het goed heb moeten 9 tanden worden gerepareerd (waaronder ook het vervangen van oude vullingen). Nu vraag ik me alleen af waarom ik zoveel verdovingen ga krijgen terwijl ik onder narcose ben. Het benauwd me eigenlijk wel een beetje te weten even 9 verdovingen te krijgen. Is dit normaal?
Je lichaam kan tijdens de narcose echter wel pijnprikkels ontvangen. Die zul jij niet bewust meemaken hoor. Maar daarop reageert je lichaam door bijv. een hogere hartslag en proberen uit de narcose te komen. Nou hoef je ook niet bang te zijn dat je bijkomt hoor tijdens de behandeling. Het is de taak van de narcotiseur om op dat moment narcosevloeistof bij te geven zodat jij niets voelt en niet bijkomt. Om het werk van de narcotiseur nou iets gemakkelijker te maken plaatsen ze die verdovingen. Je lichaam zal dan niet meer zo op die pijnprikkels reageren en er hoeft ook niet constant narcosevloeistof bijgespoten te worden.
Dat van die V21 was al bekend, A10 is de verdoving. In ieder geval hartelijk bedankt voor jullie reactie. Fijn jullie mening/ervaring te mogen delen.
Groet
Ook erna heb ik geen pijn ervaren. Als je er bent geweest voel je je echt goed en er valt een enorme last van je af.