Openen kies

Author:
angsthaasje1970
Posted:
vr, 02/20/2004 - 16:29
Hoi allemaal,

Wat houdt het openen van een kies precies in? Is dat nu een zenuwbehandeling? En wat is het vervolg hierop?

Voor de verduidelijking. Dit is dus bij mij gebeurt, maar ik was nog zo onder de indruk dat het verhaal van de tandarts niet echt is blijven hangen.. Dus vandaar mijn vraag nog aan de experts hier :smile:

Groetjes!

[ Dit Bericht is bewerkt door: angsthaasje1970 op 2004-02-26 14:54 ]
angsthaasje1970

Hallo allemaal,

Ik hoop nog een op een antwoordje, aangezien ik vrijdag terug moet, en graag weet waar ik aan toe ben (vooral qua pijn e.d.).

Groetjes, Martine
wo, 03/10/2004 - 15:42 Permalink
de digitale tandarts

Met het openen van de kies wordt vaak de start van een wortelkanaalbehandeling bedoeld.

De tandarts boort in het kauwvlak van bijv. een kies een toegang tot de wortelkanalen.

http://www.tandarts.nl/imagesforum/endo2.gif

Mocht de (ontstoken) zenuw nog aanwezig zijn dan wordt deze verwijderd, de kanalen opgevijld en ontsmet met een verdunde chloor-oplossing. De gemaakte ingang wordt meestal met een tijdelijke vulling afgesloten, waarna de kanaalbehandeling later in een andere zitting kan worden afgemaakt en de tand/kies definitief gevuld.

Doordat een geiiriteerde zenuw of bacterien uit de tand of kies worden verwijderd kan deze behandeling snel verlichting van de pijn geven.

Meer informatie op onze site bij 'wortelkanaal'

Succes.
wo, 03/10/2004 - 15:55 Permalink
angsthaasje1970

Heel erg bedankt voor uw informatie!! Ik had het gevoel dat hij alleen die kies had "opengeboort" en een tijdelijke vulling had gezet. Dus eigenlijk hoef ik niet meer zo bang te zijn voor komende keer :smile:

Bedankt!!
wo, 03/10/2004 - 16:01 Permalink