Mijn tandarts heeft mijn noodkroon verwijderd omdat ik voelde dat er een ontsteking gaande was. Hij bevestigde mijn vermoeden. Hij dacht zelf dat het tandvlees ontstoken was.
Desalniettemin heeft hij de definitieve kroon geplaatst. Binnen 24 uur had ik een gigantisch abces. De tandarts verwees mij naar de kaakchirurg voor een apex.
Mijn vraag is: is het juist dat de tandarts een definitieve kroon plaatst terwijl hij een ontsteking waarneemt? Volgens mij is dit een blunder.
De kaakchirurg vertelde mij dat in 20 % van de apexgevallen er toch een ontsteking achterblijft.
Mocht dit bij mij het geval zijn dan moet de kroon verwijderd worden en het restant van de kies getrokken worden.
Zover is dit gelukkig nog niet.
Ik vind echter dat de tandarts te voorbarig een kroon heeft geplaatst. Deelt iemand deze mening?
Heeft iemand dezelfde ervaring en wat moet ik doen t.a.v. de rekening die ik gekregen heb van de tandarts?
Desalniettemin heeft hij de definitieve kroon geplaatst. Binnen 24 uur had ik een gigantisch abces. De tandarts verwees mij naar de kaakchirurg voor een apex.
Mijn vraag is: is het juist dat de tandarts een definitieve kroon plaatst terwijl hij een ontsteking waarneemt? Volgens mij is dit een blunder.
De kaakchirurg vertelde mij dat in 20 % van de apexgevallen er toch een ontsteking achterblijft.
Mocht dit bij mij het geval zijn dan moet de kroon verwijderd worden en het restant van de kies getrokken worden.
Zover is dit gelukkig nog niet.
Ik vind echter dat de tandarts te voorbarig een kroon heeft geplaatst. Deelt iemand deze mening?
Heeft iemand dezelfde ervaring en wat moet ik doen t.a.v. de rekening die ik gekregen heb van de tandarts?
Naar zeg.. Natuurlijk is het moeilijk zo te beoordelen. Als je zelfs maar overweegt de rekening niet te betalen is het netjes dat snel aan de tandarts te vertellen, en waarom. Ik kan in ieder geval niet vertellen of niet betalen al dan niet terecht zou zijn.
Het kan helpen precies op te schrijven wanneer er wat gebeurd/gezegd is, voor ons om er wat meer van te zeggen en voor jou als er werk van wilt maken.
Doeg,
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=2879&forum=8
Doeg,
[ Dit Bericht is bewerkt door: dj op 2004-03-10 21:01 ]
Inmiddels is de apex uitgevoerd onder plaatselijke verdoving. Volgens de kaakchirurg wordt meestal de halve kaak verdoofd. Kennelijk is dit niet nodig en kan het ook met plaatselijke verdoving. Ik heb niks gevoeld en ben blij dat het achter de rug is.
Ik heb mijn tandarts een brief gestuurd waarin ik hem schrijf dat ik tengevolge van zijn handelen zeer veel klachten heb ondervonden. Zijn rekening voor het plaatsen van 2 kronen is ?999,--
Ik heb aangeboden om de techniekkosten te betalen. Dit zijn kosten, volgens mij, die door derden zijn gemaakt en die dus vergoed moeten worden. Dit bedrag is ongeveer de helft van de rekening. Ik heb nog geen reactie ontvangen.
Ik ben overigens nog steeds herstellende van de trismus. Volgens de fysiotherapeute gaat dit in totaal ca. 6 maanden duren. Ik heb nu 2 maanden achter de rug en de resultaten zijn goed. De apex is echter wel een stagnering in de totale behandeling