hebben jullie nog tips

Author:
bange annelies
Posted:
vr, 03/12/2004 - 22:05
Hebben jullie nog tips voor mij om het allemaal wat dragelijker te maken bij de tandarts woensdag?
Bijvoorbeeld iets kalmerends van de dokter, of goede ademhalingstechnieken.
Ik sta nu al helemaal stijf van de angst, laat staan woensdag.
Ik zie het allemaal met angst en beven tegemoet en kan aan niets anders meer denken:(
minique

Hoi Annelies,

Je zou iets kalmerends aan de dokter kunnen vragen. Of iets homeopathisch (valeriaan).

Verder: ontspanningsoefeningen helpen ook goed: ik leg altijd mijn handen op mijn buik en haal rustig adem over mijn buik. Ik concentreer me heel erg op het gebied rond mijn handen.
Probeer ook aan andere, leuke! dingen te denken. Bijv. een vakantie of iets anders leuks wat je pas hebt gehad of binnenkort gaat doen. En als je denkt aan al die mensen die voor je aan het duimen zijn, dan voel je je meestal niet meer zo alleen.

Je kunt ook een walkman meenemen met je favoriete muziek. Bij sommige t.a.-en kan je ook een cd met jou lievelingsmuziek meenemen en dan zetten zij die voor je op.

Heel veel sterkte en ook voor jou zal ik duimen!

Groetjes,
minique
za, 03/13/2004 - 15:19 Permalink
bange annelies

Ik zat idd aan een discman te denken, die ik dan meeneem.
Ik vraag wel wat kalmerends van de dokter, want valeriaan helpt niet bij mij en ik denk dus al die andere homeopatische middelen ook niet.
Het is allemaal hartstikke duur en bij mij heeft het geen baat.
Zelfs het pilletje van de dokter hielp mij maandag niet bij de kaakchirurg, terwijl de kaakchirurg eigenlijk niets bijzonders heeft gedaan, dus heb me voor niets druk gemaakt voor verleden week maaandag.
Ik vraag gewoon iets sterkers, kan moeilijk een paar glazen wijn gaan drinken voordat ik ga :grin:
za, 03/13/2004 - 15:29 Permalink