Gevolgen behandeling onder lachgas

Author:
Arie Verbeek
Posted:
za, 03/20/2004 - 15:18
Hallo,

Laatst heb ik een behandeling ondergaan, gaatjes boren en vullen, waarbij ik "verdoofd" werd met behulp van lachgas. Nu heb ik dus circa een half uur aan het lachgas gelegen, waarbij ik geloof dat de vehouding was 60% lachgas en 40% zuurstof.

Nu vraag ik me af wat de potentiele nadelige gevolgen zijn op de gezondjheid van lachgas. Op het internet en op deze site kon ik namelijk niet echt uitgrbeide informatie hierover vinden.

Wie kan mij hier meer over vertellen?
angsthaasje1970

Hoi,

Allereerst zal de verhouding niet zo heel hoog zijn geweest als je aangeeft. Als ik het goed heb begrepen mag de tandarts nooit hoger gaan dan 40% lachgas en natuurlijk de rest zuurstof. Anders ga je erg rare dingen doen en ben je meer onder narcose dan dat het helpt om je een roesje te geven. Maarrr.. misschien heb ik het mis, maar dit is wat ik te horen heb gekregen.

Ik ga zelf al een aantal maanden naar een tandarts en word onder lachgas behandelt. Voor zover ik heb begrepen zijn er geen nadelige gevolgen aan, omdat zij een dusdanig lage waarde gebruiken dat dit ook binnen een half uurtje weer uit je systeem is verdwenen. Vandaar ook dat half uurtje wachten voor je weer mag autorijden.

Wil je meer weten over lachgas kun je kijken op de site van de kliniek waar ik kom http://www.cdckliniek.nl. Onder angst staat een en ander geschreven hierover.

Zelf zit ik (als bijzonder angstig patiënt) zo rond de 25% lachgas en 75% zuurstof..

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes, Martine

[ Dit Bericht is bewerkt door: angsthaasje1970 op 2004-03-20 19:04 ]
za, 03/20/2004 - 19:03 Permalink