Ook ik bang voor de tandarts....

Author:
-els-
Posted:
di, 03/23/2004 - 15:30
na 6 jaar niet naar de tandarts geweest te zijn...Heb ik toch maar (Met moeite)de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak met een nieuwe Tandarts gemaakt.En dat is omdat ik de laatste tijd erg last heb van kiespijn dat ik er gewoon niet van kan slapen en maar dag en nacht pijnstillers neemt..en mijn linker kant toont nu al dat ze gevoelig zijn voor warmte en kou.Dus ik dacht laat ik maar een afspraakje gaan maken...Ik moet Dinsdag 30 maart al op controle komen,en ik zit al te trillen van de zenuwen en te zweten als een gek...Maar ik moet vol blijven houden,want ik weet dat het zo ook niet langer kan.maar gelukkig kon ik heel goed met haar praten via de telefoon en uitgelegd dat ik angstig was...Dus er zullen voor mij zenuwachtige dagen worden

Groetjes els
bange annelies

Hoi Els,

Goed hoor dat je gebeld hebt, want zo kan het toch ook niet doorgaan?
Het verpest zoveel van je leven vind ik.
Heb je al kennis gemaakt met de tandarts?
Het is goed dat je het alvast heb uitgelegd, heb ik ook gedaan, heb net een andere tandarts weer gevonden en heb meteen tegen de assistente gezegd waarom ik kom en dat ik een tijd niet geweest ben.
Ga je 30 maart alleen voor kennismaking?
di, 03/23/2004 - 15:57 Permalink
-els-

Hoi...

Nee ik moet eigenlijk gelijk op controle komen..Ik heb de tandarts zelf aan de telefoon gehad het is een hele vriendelijk vrouw en luisterde gelukkig goed wat ik vertelde en had er veel geduld voor en begrip.
Groetjes Els
di, 03/23/2004 - 21:13 Permalink
Moon

Super toch dat er zulke tandartsen bestaan! :grin:
Bij mij heeft de tandarts ook bij mijn eerste bezoek een "controle" uitgevoerd. Omdat ik toen het haakje nog in mijn mond weigerde (inmiddels met een hoop angst, mag hij bepaalde dingen controleren met het haakje!) heeft hij toen alleen gekeken en foto's gemaakt. Hij heeft me wel verteld wat hij bij de volgende behandeling zou gaan doen en hoe hij een beetje te werk zou gaan . (omdat ik het wel prettig vindom te weten wat er gaat gebeuren... sommige mensen weten het liever niet van te voren!) Daarna gelijk een afspraak gemaakt voor de vervolgbehandeling.

Suc6 met je "eerste" controle :grin:

Misschien iets waar je nu niets mee kan, maar de eerste stap is het moeilijkste... daarna wordt het eigenlijk alleen maar makkelijker...ik herken je verhaal en ik dacht hetzelfde... maar ook ik heb toe moeten geven dat het namate je vaker naar de tandarts gaat, de stap steeds kleiner wordt en omdat je vertrouwen krijgt in het kunnen van je tandarts, ga je steeds verder in het overwinnen van je angst.
Want de enige manier om een angst te overwinnen is door de confrontatie aan te gaan!!!!
di, 03/23/2004 - 21:54 Permalink
-els-

Ja inderdaad ik had ook al tegen haar gezegd dat ik het zeer op prijs zou stellen als ze tegen mij zou vertellen wat er allemaal gaat gebeuren vooraf...want dan kan ik me er tenminste op voorbereiden..Ook al is het voor controle ik laat jullie dan wel even na afloop weten hoe het gegaan is,ik ben blij dat er zo`n forum is want hier kan je er er tenminste over praten en je ei kwijt

Groetjes Els
di, 03/23/2004 - 22:01 Permalink
Moon

Ik moet inderdaad ook van te voren weten wat hij gaat doen... en voor een behandeling kan ik ook altijd nog even vragen wat hij nou ook al weer gaat doen en blablabla. hij neemt dan de tijd om het nog even een keer uit te leggen. Ik moet er niet aan denken om niet te weten wat de tasndarts zu gaan doen. Volgens mij zou ik in mijn gedachtenwereld zes kiezen zonder verdoving worden getrokken en dan uiteindelijk nog maar een kanaalbehandeling erachteraan.. uiteraard zonder verdoving :wink:)
di, 03/23/2004 - 22:05 Permalink