Grote kostenpost door falen tandarts

Author:
rkoldenhof
Posted:
wo, 03/19/2003 - 17:03
Afgelopen zomer heeft mijn tandarts een wortelkanaalbehandeling bij mij uitgevoerd. Hierna waren de klachten nog niet weg en heb ik hem dus vaker geconsulteerd aldus hem was er niets aan de hand en zou de pijn vanzelf weg gaan. Toen hij me uiteindelijke na 2 keer naar de kaakchirurg stuurde bleek er daar een forse infectie te zijn met als resultaat dat 1 kies niet meer te redden was en dat er aan de onder kaak een zogehete apex resectie nodig was. Tevens bleek er nog een wattenbolletje uit een tand te komen van een eerdere behandeling. Na dat alles weer was genezen hebben wij als gezin daarom besloten een andere tandarts te kiezen. Daar bleek bij een ieder van ons een groot aantal gaatjes te constateren varierend tussen de 4 en 11. Tevens bleek bij mijzelf een implantaat nodig op de plek van die getrokken kies om verzakking te voorkomen. Dit alles resulteerde in een kostenpost van zo'n 2500 euro niet gedekte kosten ivm overschreiding van maxium dekking en het niet vergoeden van een implantaat. Ik heb mijn oude tandarts hierop aangesproken en hem gevraagd de onkosten te vergoeden. Echter hij reageerd totaal niet en wenst niet te communiceren.

Wat is het verstandigste om nu te doen?????

Graag advies!!!!!
janny1970

Hoi,

Heb je toevallig een rechtsbijstandsverzekering?, zo ja informeer is bij hun wat je het beste kunt doen, en anders zou ik even langs een rechtswinkel gaan.
Heb zelf zoiets gehad met mijn man, wij zijn toendertijd in het gelijk gesteld en de oude tandarts heeft alles gewoon moeten vergoeden.
Hij bekend nu al schuld om te blijven zwijgen, lijkt me.

Sterkte ermee.
Groetjes, Janny
wo, 03/19/2003 - 19:49 Permalink
admiraal

Schrijf de oude tandarts een nette en zakelijke brief waarin U hem dringend verzoekt te reageren binnen 14 dagen.
Daarna een brief waarin U hem aansprakelijk stelt voor geleden schade (puntsgewijs benoemen).
Als U een rechtsbijstandverzekering heeft kunnen ze U daarbij helpen.
Uw nieuwe tandarts is overigens verplicht bij constatering van ernstige gebreken namens U en met uw goedvinden contact op te nemen met zijn voorganger.Uw nieuwe tandarts heeft de plicht om zijn patient goed te behandelen en daar hoort dit ook bij.
di, 03/25/2003 - 22:34 Permalink
Lieneke

"Uw nieuwe tandarts is overigens verplicht bij constatering van ernstige gebreken namens U en met uw goedvinden contact op te nemen met zijn voorganger."

Pfff..nou dan ben ik nog wel even bezig...
ma, 03/29/2004 - 13:46 Permalink