anderhalve week geleden is mijn verstandskies rechtsonder getrokken. ik had hevige pijn en er bleek (volgens mijn tandarts) een flinke ontsteking te zitten. de kies werd getrokken, en ik kreeg een penecillinekuur (broxil 500, 3x per dag, 20stuks). nu, na anderhalve week is de pijn een stuk minder en kon ik mijn mond weer goed open doen. ik meende dat er wat etensresten in het gat zaten en probeerde die eruit te krijgen, en wat bleek, er zit een tand (of een stukje tand) in het gat.. Ik heb de getrokken kies gezien en die was nog gaaf dus ik denk niet dat het een afgebroken stukje is. Er is vorige week een foto gemaakt, als er een tweede kies gezeten had had mijn tandarts die vast gezien. Vraag: wat is dat in dat gat en wat moet ik er aan doen? Het gat is nu nog open dus als het verwijderd moet worden kan ik beter nu weer naar tandarts gaan, of is het niet erg en kan het blijven zitten?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
bedankt voor je reactie, vermoed inderdaad dat t een stukje bot is, zit ook in het midden. Ik wacht het wel even af voor weer naar tandarts..
Nu in ieder geval meer gerustgesteld, bedankt!
Groet Nienke
Het is helemaal niet verstandig om te roken, want roken bellemmerd het genezing. Het is beste is om 5 dagen het roken te staken.
Groetjes Marjolijn