Hoi,
Ben vandaag in Kerkrade geweest voor het intake gesprek. Alles is 100% meegevalen. Erg vriendelijke mensen en er werd de tijd genomen om je vragen te beantwoorden.
Mijn voorste tanden kunnen worden hersteld, echter er moeten wel enkele kiezen worden getrokken (ben ruim 15 jaar niet naar de tandarts geweest). Nu wachten op het telefoontje voor de volgende afspraak...
Het heeft moeite gekost om de stap naar de tandarts te nemen, maar dankzij de positieve reacties hier op 't forum, maakte 't allemaal makkelijker. Bedankt allemaal!
Voor mensen die nog twijfelen, neem de telefoon en maak een afspraak. DOEN!
Stef
Ben vandaag in Kerkrade geweest voor het intake gesprek. Alles is 100% meegevalen. Erg vriendelijke mensen en er werd de tijd genomen om je vragen te beantwoorden.
Mijn voorste tanden kunnen worden hersteld, echter er moeten wel enkele kiezen worden getrokken (ben ruim 15 jaar niet naar de tandarts geweest). Nu wachten op het telefoontje voor de volgende afspraak...
Het heeft moeite gekost om de stap naar de tandarts te nemen, maar dankzij de positieve reacties hier op 't forum, maakte 't allemaal makkelijker. Bedankt allemaal!
Voor mensen die nog twijfelen, neem de telefoon en maak een afspraak. DOEN!
Stef
Verleden zaterdag was ik aan de beurt en ben onder narcose geweest. Ik moet je zeggen het is een geweldige ervaring. Het klinkt avontuurlijk, dat is het natuulijk niet. Ik ben panisch voor een tandarts, maar heb nu wel mijn mondje weer prima in orde. 9 tanden moesten worden behandeld waaronder veel vullingen wisselen. Ik moet nu alleen nog terug voor controle en even een stukje laten bijslijpen omdat 1 vulling iets te hoog is waar ik steeds op bijt. Geloof me, dat clubje daar ik Kerkrade zijn dik in orde. Je wordt ook op de dag van de behandeling op handen gedragen. Dat zijn profie's die weten wat mensen kunnen doormaken. Het zijn mensen die nog mens blijven. Ik ben trouwens geholpen worden door een zekere Mark. Hierbij wil ik hem ook via dit forum hartelijk bedanken voor zijn goede zorgen en vakmanschap.
Stef,,,,veel succes........
Hoi held op sokken,
Bedankt voor je steun. Ik begrijp uit jouw antwoord dat ze ook op zaterdag behandelen in Kerkrade? Moet je hier om vragen? Kost me dan een verlof dag minder... :wink:
Groeten, Stef
Ja, dat weerhoud mij er ook van om naar Kerkrade te gaan, de afstand.
In Rotterdam moet je toch ook wel zoiets hebben?
Bij het Erasmus MC is wel bijzondere tandheelkunde, dat is toch ook zoiets?
Ik ben nu weer naar een gewone tandarts doorverwezen, maar ik geloof niet dat ik het op kan brengen en ik ben ook weer heel bang wat die tandarts nu weer gaat zeggen.
Nee, geef mij maar zoiets als Kerkrade dan, want veel gewone tandartsen hebben gewoon geen benul wat een angstpatient doormaakt.
Hoe het zit met een behandeling op zaterdag weet ik niet. Tijdens mijn intake-gesprek zat ik van top tot teen vol valium. Niet aan te raden trouwens!!!!!!!! Als het zonder kan moet je het doen. Ik heb niet veel meegekregen van het gesprek omdat ik tuuuut was. Maar ze wilden mij in april pas behandelen omdat ze het zo ontzettend druk hebben. Tijdens een helder moment gaf ik aan dit niet aan te kunnen. 5 weken was ik ziek voor de intake-gesprek en dan zou ik nog eens zolang moeten wachten. Neen, dat zou teveel gevraagt zijn. Zoals mijn gebruikersnaam al aangeeft ben ik panisch voor die mensen. Nou op een gegeven moment kon ik gewoon op zaterdag komen.... Ik denk dat je dat met die mensen moet overleggen. En geloof me (ik spreek nu uit ervaring) alles...echt alles is bespreekbaar en mogelijk. Ze doen echt alles om het je naar je zin te maken voor zover het wel werkbaar blijft. Vraag het gewoon zou ik zeggen.
En Annelies, ik volg je al heel lang op dit forum en voel ontzettend met je mee. Pak verdorie twee dagen vrij en kom naar het zuiden. Het zijn zo'n fijne mensen die ontzettend veel begrip hebben voor onze angsten. Niets is hun te gek. En niets is hun teveel!!!!!!. Tijdens het wachten op de dag van de behandeling is een meisje wel 10 keer komen vragen of het nog gaat en of ik iets nodig had, of ik wilde praten of een wandelingetje wilde maken. Nou, ik heb toen gezegt dat ik me wilde trainen om de angst te overwinnen. Daarom ben ik in de wachtkamer blijven zitten. Maar na een tijdje werd het me teveel en dat werd gelijk gezien. Zonder dat ik zelf iets aangaf. Dat meisje kwam wederom naar me toe en bood me een blauw pilletje aan. Omdat mijn ingenomen valium al in rap tempo na begon te laten heb ik dezen dan ook geslikt.
Mijn vriendin (die naast me zat) vertelde naderhand dat ik nog maar 10 minuten bij mijn positieve ben geweest. Voor de rest heb ik in de wachtkamer zitten slapen als een os. Ik weet niet eens meer dat ik naar de tandartsstoel ben gelopen en de infuusnaald heb gekregen. Ik weet alleen nog dat ik het pilletje geslikt heb en daarna zat ik weer naast mijn vriendin in de auto. Alles klaar. Mijn bekkie weer helemaal UP-TO-DATE. 13 april heb ik een afspraak staan om alles te laten controleren. Zo wordt ik weer geconfronteerd met de tandarts. Ik hoop zo mijn (ziekelijke) angst te overwinnen. Maar ook dit forum (en in het bijzonder één persoon hier die ik in mijn hart draag) heeft bijgedragen dat ik heb doorgezet. Echt Stef en Annelies, vraag,vraag,vraag....Bel,bel,bel... Hun is niets te vervelend. Vraag gewoon alles wat je wilt weten... Maar.....doe het....
Je zult er geen spijt van krijgen. Ik ben nu een stuk gelukkiger....
Ga eens naar hun site en stuur ze een E-mail. http://www.angstvoortandarts.nl
Ik heb wel 6 mails gestuurd voordat ik de knoop heb doorgehakt. Ik kreeg altijd binnen 24 uur antwoord van een tandarts die daar werkzaam is.
Ik wens jullie heel veel sterkte toe..
Ik weet als geen ander wat zulke mensen door kunnen maken. Die hel die ik gepasseerd ben is niet te beschrijven. Ik heb het ook alleen kunnen doorstaan met behulp van meerdere mensen die mij een hart onder de riem hebben gestoken. Maar nu ik het gehad heb wil ik mezelf niet tot de moedige mensen rekenen. Binnenkort moet ik nog eens terug voor controle. Enne, tja, vochtige handjes heb ik dus ook nu weer.
Ik geef je wel 100% gelijk als je vindt dat mensen die hun angst proberen te overwinnen moedig bezig zijn. Maar het is zo ontzettend moeilijk..... Iedere stap is er één. Al denk je alleen maar erover na om iets met je gebid te laten doen. Op dat moment heb je al één horde overwonnen. Toch blijft steun van lotgenoten en familie een onmisbaar iets. Ook omdat ikzelf dit heb mogen ervaren en ontzettend dankbaar ben voor alle steun en goede woorden die ik heb mogen ontvangen van personen van dit forum. En natuurlijk van mijn vrouw. Mogelijk dat ik niet altijd duidelijk ben met hetgene ik bedoel te zeggen, maar ik wens iedereen heel veel sterkte en succes toe. Ik laat iedereen in z'n waarde en hoop dat nog heel veel mensen de moed zullen krijgen die belangrijke knopen door te hakken. Want een goed en gezond gebid is een waardevol bezit.
Groetjes..........