Halo allemaal.
Na heel veel lezen hier, toch maar een poging gewaagd om een stukje te schrijven.
Mijn gebit is net een kerkhof. Al jaren kies- en tandpijn. Helaas door omstandigheden de laatste 10 jaar niet gesaneerd. Maar toen kwamen er wel problemen. kiezen breken af, snijtand boven afgebroken en de andere zit erg los en doet zeer. Tevens op het moment een kies die het fijn vind om zichzelf een uit tehollen, en ach ja laten we ook even zo erg zeuren dat je knettergek wordt van de pijn.Van alle overige kiezen is de buitekant aan het wegrotten, net boven het tandvlees.
Maar daar is mee te leven, oedvreet me kle in alles wat maar de naam pijnstiller draagt. Ik wil zo graag iig geen pijn. aar het kost geld, ben bang veel geld. En omdat ik ook getrouwd ben en kinderen heb, en je wilt ze ook niets ontzeggen,laat ik het maar gaan.
Tot 2 weken terug. Mijn vrouw moest naar de tandarts om een noodvulling te laten vervangen door een gewone vulling. Ik probeerde vrolijk te doen. Maar lachen ging niet eens, het stak door mijn hele mond. Tevens is het geen gezicht.
Zij is er ook flauw van en maakte vrolijk een afspraak voor mij. Ik eerst bhoorlijk boos enzo. Zovan: "Weet je wel wat dat kost"
Achteraf ben ik denk ik wel blij denk ik.
Eidelijk van die dagelijkse pijn af misschien, en wieweet weer een redelijk gebit.Maar ik schaam me zo. Ik bedoel, die tandarts zal ook wel denken: "daar is er weer 1 die alleen maar komt als z'n bek zeer doet".
Ik hoop dat hij me helpen wil en als hij de zaak weet te renoveren, weet ik 1 ding zeker: Ben dan superzuinig op mijn bijtertjes, want ik kan nu bijna niets eten.
Zou best wel weer eens een appel of een peer wilen. Of gewoonde tanden in een karbonade willen zetten.
De kinderen zeggen ook al, dat hun vader zo raar eet. En je voelt je dan ook rottig hoor. En ik die kindere zeker 4 eer per dag laten poetsen. al is het maar om hen deze ellende te besparen,en die spierwitte tantjes staan ook mooier. Ik hoop werkelijk dat er nog enkele mogelijkheden zijn, maar ga met angst en beven strax die stoel in.
Groetjes....
Een slecht gebit....
Na heel veel lezen hier, toch maar een poging gewaagd om een stukje te schrijven.
Mijn gebit is net een kerkhof. Al jaren kies- en tandpijn. Helaas door omstandigheden de laatste 10 jaar niet gesaneerd. Maar toen kwamen er wel problemen. kiezen breken af, snijtand boven afgebroken en de andere zit erg los en doet zeer. Tevens op het moment een kies die het fijn vind om zichzelf een uit tehollen, en ach ja laten we ook even zo erg zeuren dat je knettergek wordt van de pijn.Van alle overige kiezen is de buitekant aan het wegrotten, net boven het tandvlees.
Maar daar is mee te leven, oedvreet me kle in alles wat maar de naam pijnstiller draagt. Ik wil zo graag iig geen pijn. aar het kost geld, ben bang veel geld. En omdat ik ook getrouwd ben en kinderen heb, en je wilt ze ook niets ontzeggen,laat ik het maar gaan.
Tot 2 weken terug. Mijn vrouw moest naar de tandarts om een noodvulling te laten vervangen door een gewone vulling. Ik probeerde vrolijk te doen. Maar lachen ging niet eens, het stak door mijn hele mond. Tevens is het geen gezicht.
Zij is er ook flauw van en maakte vrolijk een afspraak voor mij. Ik eerst bhoorlijk boos enzo. Zovan: "Weet je wel wat dat kost"
Achteraf ben ik denk ik wel blij denk ik.
Eidelijk van die dagelijkse pijn af misschien, en wieweet weer een redelijk gebit.Maar ik schaam me zo. Ik bedoel, die tandarts zal ook wel denken: "daar is er weer 1 die alleen maar komt als z'n bek zeer doet".
Ik hoop dat hij me helpen wil en als hij de zaak weet te renoveren, weet ik 1 ding zeker: Ben dan superzuinig op mijn bijtertjes, want ik kan nu bijna niets eten.
Zou best wel weer eens een appel of een peer wilen. Of gewoonde tanden in een karbonade willen zetten.
De kinderen zeggen ook al, dat hun vader zo raar eet. En je voelt je dan ook rottig hoor. En ik die kindere zeker 4 eer per dag laten poetsen. al is het maar om hen deze ellende te besparen,en die spierwitte tantjes staan ook mooier. Ik hoop werkelijk dat er nog enkele mogelijkheden zijn, maar ga met angst en beven strax die stoel in.
Groetjes....
Een slecht gebit....
Ik begrijp dus dat je absoluut nog niet aan een kunstgebit denkt (ik ook niet trouwens).
Begrijp wel dat er een hele lange weg te gaan is voor jou en velen van ons waaronder ik ook.
Aan een verwaarloosd gebit moet echt zoveel gebeuren en de vraag is of je dit op kunt brengen.
Na mijn ervaring van vanmiddag, waardoor er alleen maar een spalk werd weggehaald, denk ik niet dat ik het ooit op kan brengen om naar een gewone tandarts te gaan.
Ik heb wel een afspraak 22 april, maar ben nog steeds naarstig op zoek naar een angsttandarts, want ook ik breng dit niet meer op.
Ik kan het ook niet opbrengen om naar de mondhygieniste te gaan donderdag en m'n ene tand zit helemaal los.
Ik ben net zoals zovelen op dit forum ten einde raad en je weet dat het zo niet verder kan, want iedereen wil met een goed gebit door het leven toch?
Door eerdere angstige ervaringen heb je waarschijnlijk ook de moed niet meer op kunnen brengen zoals zovelen hier.
Ik wil je geen valse beloftes maken, want als je bang bent, dat is gewoon heel erg.
Ga ook op zoek naar een angsttandarts en vraag aan je verzekering hoe dat precies zit, dat ga ik ook doen, want anders is het niet te betalen.
Succes
Maar ik ben wel van de pijn af en dat is heerlijk.
Succes,
Wat je kinderen betreft: te vaak poetsen is ook niet goed. Ik ben geen expert, maar vier keer per dag lijkt me niet goed voor het glazuur. Digitale Tandarts, wat vind jij hiervan?
Nu 6 weken terug geweest bij een ontzettend toffe tandarts in Heerhugowaard.
Alle gaatje die ik dacht te hebben in tanden bleek gewoon tandsteen (haha) en ik had (maar) 4 gaatjes!
Dinsdag nog even de 'vergeten' dingtjes doen en ik ben super blij!!! Ik eet alles wat hard is, lekker stokbrood, lekkere appels, in het begin moest me gebit aan het stokbrood enzo wennen dus irritatie was het gevolg, maar ach.
Ik lach weer breeduit en iedereen vind me supervrolijk de laatste tijd (weten zij veel..). En ik ben ook echt heel erg blij. Je ziet nog wel een paar plekjes, maar dan moet je al weten waar je moet kijken en moet je heeeeel dichtbij staan.
Moraal; ik heb zitten beven voor die afspraak, maar mijn tandarts deed helemaal niet moeilijk, geen gezeur over 'had je maar dit en had je maar dat'. Heerlijk gewoon!
Ook moet je jezelf niet gek laten maken door wat je ziet, het kan meevallen en ze kunnen aan veel dingen veel doen.
De eerste keer gaan is inderdaad erg, maar ik ga nu echt met plezier naar de tandarts en ik durf er eerlijk voor uit te komen dat ik liever naar de tandarts ga, dan naar de huisarts. Ik hoop dat je dit straks ook mag beleven. Kijk naar het resultaat en wat je er voor terug krijgt, de kwaliteit van je leven verbeterd zo als je je geen zorgen meer hoeft te maken over je gebit. Ik weet namelijk dat het een zware last is met alle mooie tanden om je heen..
Succes en gaan hoor!!
Mag ik vragen, wat je dan allemaal heb laten doen ?? Omdat je zei je moet de plekjes weten ????
ALvast bedankt voor de informatie.
Groetjes Senna.
P.S. kan ook prive berictje achterlaten.
Ook 1 reiniging uitgebreid wegens beugel (dat was dus het grootste probleem)
De plekjes zijn plekjes met fluortekort en 1 heeeeel klein beginnen gaatje in een hoektand, maar die zie je alleen als je het weet (ik alleen dus, zelfs tandarts ziet hem zonder rontgen niet).
Verder op sommige plekjes zit nog een beetje tandsteen, maar ach, heeft niet iedereen iets aan z'n gebit wat niet helemaal volgens schoonheidsideaal is?