voortand

Author:
fkroon
Posted:
ma, 04/05/2004 - 13:56
Dochtertje van 3 heeft voortand eruit gevallen, hebben hem terug kunnen plaatsen, maar is gaan ontsteken. 3 opties: -onder verdoving eruit trekken, onder verdoving alles maken, of onder narcose in het ziekenhuis alles laten maken. Wie heeft hier ervaring mee? Wat is een goede keuze?
bange annelies

Tsja, moelijk.
Ze is natuurlijk nog maar zo klein en je weet natuurlijk niet hoe zo op zo'n behandeling reageert.
Zo'n verdoving en prikje lijkt me voor een kind al heel erg beangstigend en een rot gevoel, terwijl ze het dan ook nog eens helemaal meemaakt.
Als ik U een goede raad mag geven, zou ik het onder narcos in het ziekenhuis laten doen, dan merkt ze er niets van en als ze bijkomt is alles weer in orde met haar tandje.
Trouwens, is het een melktandje?
Doen ze daar dan wat aan, ik dacht dat ze daar niets aan deden eigenlijk.
wo, 04/07/2004 - 14:08 Permalink
fkroon

Bedankt voor je berichtje, we zijn gisteren naar de tandarts geweest en het was inderdaad helemaal geen succes. Toen ze begon met de verdoving ging ze met haar hoofd draaien en met haar handjes te slaan. Ze raakte daarbij de arm van de tandarts, de spuit schoot uit, ook in haar lip, ze kreeg toen ook nog een bloedneus (ws. een bloedvat geraakt). Vanaf toen was het helemaal mis natuurlijk, ze was totaal overstuur en wilde niet meer meewerken. Zo zielig! Ze is nog zo klein en je kan haar niet uitleggen van het hoe en waarom enzo. We zijn ermee gestopt en staan nu op de wachtlijst voor een angsttandarts in het ziekenhuis om het onder narcose te doen. Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat we dit niet meteen gedaan hebben. Maar dat is achteraf. Het tandje moet eruit omdat er een onsteking onder zit die het komende tandje kan aantasten. Het probleem is dat die ontsteking steeds terug kan komen en de wachtlijst is een half jaar. Fia
wo, 04/07/2004 - 17:17 Permalink