Hoi ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik ben ongeloofelijk bang voor de tandarts.
en nu na 6 jaar heb ik pas een afspraak kunnen maken.
eerst heb ik heel de goudengids uit moeten spitten en een heel vaak gehoord dat praktijken geen patienten meer aan nemen.
ALs kind moest ik altijd van mn ouders naar de tandarts... toen ik later op me zelf ben gaan wonen heb ik me niet meer druk gemaakt om mijn tanden.
Ik weet waar mn angst vandaan komt.
als kind had ik best wel regelmatig gaatjes (ook al verzorgde ik mijn gebit 2x per dag)
ik werd als kind altijd geboord zonder verdoving.. ik wist als kind niet eens dat er verdoving bestond.
ik ben heel bang voor de tandarts geworden, maar ik beself nu dat ik over die angst heen moet.
dit omdat mijn tanden na mijn zwangerschap nog verder achteruit zijn gegaan.
ze zijn niet rot ofzo, maar ik heb best wel de nodige gaatjes en 2 vullingen van mijn kiezen zijn eruit gevallen.
ik heb 6 april een afspraak met de tandarts (een tandarts die voor mij geheel onbekend is)
ik hoop hier een beetje steun te vinden en dat deze tandarts mijn angst respecteerd.
Ik ben ongeloofelijk bang voor de tandarts.
en nu na 6 jaar heb ik pas een afspraak kunnen maken.
eerst heb ik heel de goudengids uit moeten spitten en een heel vaak gehoord dat praktijken geen patienten meer aan nemen.
ALs kind moest ik altijd van mn ouders naar de tandarts... toen ik later op me zelf ben gaan wonen heb ik me niet meer druk gemaakt om mijn tanden.
Ik weet waar mn angst vandaan komt.
als kind had ik best wel regelmatig gaatjes (ook al verzorgde ik mijn gebit 2x per dag)
ik werd als kind altijd geboord zonder verdoving.. ik wist als kind niet eens dat er verdoving bestond.
ik ben heel bang voor de tandarts geworden, maar ik beself nu dat ik over die angst heen moet.
dit omdat mijn tanden na mijn zwangerschap nog verder achteruit zijn gegaan.
ze zijn niet rot ofzo, maar ik heb best wel de nodige gaatjes en 2 vullingen van mijn kiezen zijn eruit gevallen.
ik heb 6 april een afspraak met de tandarts (een tandarts die voor mij geheel onbekend is)
ik hoop hier een beetje steun te vinden en dat deze tandarts mijn angst respecteerd.
hoe kom ik hier vanaf?
ik ken die tandarts niet eens... en ik weet ook niet of hij wel goed is enzo.
ik ga nu steeds meer twijfelen of ik wel moet gaan.
aan de ene kant weet ik dat ik gewoon moet gaan, maar mn verstand gilt NEEEEEEE
help :sad:
Helaas is er geen kant en klare oplossing voor... wist ik er maar één, dan zou ik er goudgeld mee kunnen verdienden :wink:
Weet dat het beter is voor jezelf.. ik heb het al vaker gepost hier, maar je kan het jezelf makkelijk maken enhet jezelf heel moeilijk maken, maar ooit zal je er toch aan toe moeten geven...
En confronteren is moeilijker dan ervoor weglopen, maar ook de enige manier om te overwinnen!!!!
jij kan dit :grin: Heel veel sterkte!
Dweepie, als ik je raad mag geven: VERTEL je t.a. over je angst. Dat is heeeeel belangrijk. Als hij het begrijpt (en er zijn heel veel t.a.-en die het begrijpen, hoor!), houdt hij er rekening mee en dan kunnen jullie samen gaan werken aan het opbouwen van vertrouwen, zodat jouw angst langzaam maar zeker minder zal worden.
Heel veel sterkte!!!
Groetjes,
minique
Je moet maar afwachten of die man idd wel het geduld op kan brengen,niet iedere tandarts begrijpt dat even goed.
Maar bespreek het eerst, vertel over je angst.
Ook ik ga weer een poging wagen 22 april.
Maar ik ga echt eerst kennis maken en praten en als ik geen vertrouwen heb in hem, houd het echt helemaal op, dan geld er voor mij nog maar een optie: Narcose.
Vreselijk allemaal hé als je zo bang bent.
:S
Groetjes,
minique
ik moet morgen 2 wortelkanaal behandelingen laten doen :sad: maar ik moet er toch aan geloven dus heb de ass. gezegd doe maar zo snel mogelijk.... en dan moet ik nog een keer terug komen, want er moeten 2 kiezen uit...
om kwart voor 4 moet ik bij de tandarts zijn.....
Heeeel veeeeel succes!! Zal aan je denken.
Hartstikke goed dat je geweest bent, je mag trots zijn op jezelf!! Laat ons weten hoe het gegaan is.
liefs thané
Ook ik als enorme angsthaas wens je enorm veel sterkte ! ik zal aan je denken,heb byzonder veel bewondering voor je dat je de stap toch genomen hebt !
Groetjes Puk
help me, straks ga ik niet.... ben zo bang!!!!
Bij mij moest er wel vaak bijgespoten worden naarmate hij dieper ging.
Ik heb nooit een wkb gehad, maar ik kan me je angst op dit moment heel erg goed voorstellen.
Probeer toch door te zetten voor jezelf. Ik ga straks heel hard voor je duimen, laat weten hoe het is gegaan als je weer terug bent, waarschijnlijk ga je dan vertellen hoe ontzettend het meegevallen is.
Sterkte en we denken hier aan je!!!
heel veel liefs thané