Ik kreeg onlangs de rekening van mijn tandarts voor Occlussale opbeetplaatje,(51 euro) en de daarbij behorende groep G techniekkosten( 57.50).
van deze kosten schrok ik behoorlijk, Dat de plastic bijtbeugel 51 euro kost wil ik wel geloven. Maar die techniek kosten, kan iemand mij vertellen wat eronder wordt verstaan.
Het beugeltje (TMJ)is namelijk al helemaal kant en klaar voorverpakt, er zijn geen afdrukken gemaakt van mijn tanden of iets dergelijks, mijn mond is helemaal niet open geweest.
groeten Liset
van deze kosten schrok ik behoorlijk, Dat de plastic bijtbeugel 51 euro kost wil ik wel geloven. Maar die techniek kosten, kan iemand mij vertellen wat eronder wordt verstaan.
Het beugeltje (TMJ)is namelijk al helemaal kant en klaar voorverpakt, er zijn geen afdrukken gemaakt van mijn tanden of iets dergelijks, mijn mond is helemaal niet open geweest.
groeten Liset
Maar geen afdrukken, de mond is niet open geweest??
Wat heeft de tandarts precies gedaan?
Groeten, Rick :smile:
[ Dit Bericht is bewerkt door: Ricky op 2004-04-05 22:20 ]
maar deze beugel, lijkt precies op een bijtbeugel, een kant en klare.
hij pakte hem zo uit de kast, haalde hem uit de verpakking en gaf hem aan mij. Hij heeft die beugel toen pas voor het eerst aangeraakt. hij heeft er niks aan gedaan. dus dan vraag ik mij af mag hij dan die kosten rekenen? Ik heb hem hier zelf over gebeld, toen zei de assistente dat dat de kosten waren voor het maken en afdrukken en etc.Toen gaf ik ook al aan dat de tandart niets heeft te maken met de productie ervan, toen kapte ze snel mijn verhaal af.
Ik kan me zo niet direkt voorstellen wat die "kant-en-klare" opbeetplaat zou moeten zijn. Ik heb er in ieder geval nooit over gehoord. Misschien één van de collega-tandartsen op dit forum??
Dat de in rekening gebrachte kosten onterecht zijn, lijkt m.i. inderdaad het geval. Ik zou nog eens proberen om nader uitleg te krijgen van uw tandarts, zowel over de rekening als over de gekregen opbeetplaat en de werking ervan!
Succes, Rick :smile:
groeten Lisette
De bedragen heb je volgens mij omgedraaid.
Het beugeltje kost € 57,50. G00
De andere G-code is voor indicatie/leveren.
Geen modellen klopt, hoeft dat daar niet direkt voor, alleen als de klachten aanhouden en na uitgebreider onderzoek zgn. initieel craniomandibulair onderzoek CMD met model- en fotoanalyse en beetregistratie. Ongeveer € 300 - € 550.
De beugel heet een Occlus-O-Guide, Tmj maat: 4,5 of 5 staat ernaast.
De ontwikkelaar is DDS E.D.N. Bergersen.
Deze beugel doet meer dan de druk van het kaakgewricht afhalen en rust geven, hij verbetert door langer dragen ook de tand en kiesstand, ingebouwd orthodontisch en wordt vaak toegepast als eindbehandeling na vaste apparatuur, de zogeheten toothpositioner.
Collega kan op de inlogpagina voor tandartsen alle informatie vinden onder orthodontie.
[ Dit Bericht is bewerkt door: Muijs van de Moer op 2004-04-08 12:49 ]
Nu weet ik dat de bedragen toch juist zijn.
groeten Liset
Re: Rekening
occlussale opbeetplaat 55,20
groep G techniekkosten 151,90
Ben vandaag door een andere tandarts geholpen en die zei dat ik zoveel knars in mijn slaap dat mijn voortanden gewoon wegslijten
terwijl mijn vorige tandarts het op tanderosie jarenlang gooide,tsssssssss
Dus moest nu uitzoeken of mijn verzekering deze behandeling (deels) vergoed
Re: Rekening