schrikken van de rekening

Author:
harley
Posted:
za, 04/10/2004 - 19:29
wie kan mij vertellen of de rekening die ik heb gehad klopt?
ik heb namenlijk het idee dat er dingen op de rekening staan die niet uitgeveord zijn.
os een plastiche kroon.
moet je die zien zitten??
ik had bij 2 kiesen links boven kiespijn hier heeft hij eerst iets gedaan waardoor de omsteking rustig werd.
toen het zelfde verhaal rechtsonder.
daar heb ik nu aan bij de kanten een zenuwbehandeling gehad.
van de eerste behandelingen heb ik een rekening van de ziekenfonds gehad van 277 euro.
dit moet ik zelf betalen .
nou moetten de rekeningen van de wenuwbehandeling nog komen .
wie weet wat dat kost??
slapenlose nachten heb ik ervan.
ook staan er veel meer verdovingen op de rekening dan heb ik gehad.
het is een te lang verhaal om dat nu even te vertellen tis nogal een lijst met dingen die hij gedaan heeft.
en ik ben een super leek.
ik hoop dat iemadn mij verder kan helpen.
groetjes tamara
Ricky

Hallo Tamara,
Je verhaal is een beetje onduidelijk, maar een zenuwkanaalbehandeling, incl. verdovingen, foto's en de uiteindelijke vulling kan inderdaad 277 euro kosten. Het hangt een beetje af van het aantal kanalen, aantal foto's, etc.

Je hebt de rekening van het ziekenfonds gehad. Is dit bedrag het hele bedrag of ben je voor een deel aanvullend verzekerd en is die 277 euro slechts je eigen bijdrage? Dus: is het eigenlijke bedrag nog hoger? Dat moet ergens op die nota staan, indien van toepassing.

Een "plastische kroon" is eigenlijk een zeer uitgebreide vulling die minimaal 2 knobbels van een kies omvat.

Als je meent dat bepaalde behandelingen niet zijn uitgevoerd, neem dan met je tandarts erover contact op. En vraag gelijk wat er nog aan kosten verwacht kunnen worden. Je hebt recht op die informatie!
Groeten, Rick :smile:

[ Dit Bericht is bewerkt door: Ricky op 2004-04-11 03:02 ]
zo, 04/11/2004 - 02:55 Permalink
harley

hoi rick.
deze rekening is nog niet van de zenuwbehandeling.
maar van behandelingen om de ontstekingen rustig te maken.
ik zie met angst en beven tegen de rekeningen van de zenuwbehandelingen op.
dat was in totaal en grote en een kleine kies links boven.
en het zelfde verhaal rechts onder.
is het trouwens normaal dat hij voor de verdoving bovenin 2 verdovingen rekend?
en eigenlijk hoort hij toch vantevoren tegen mij te zeggen dat het me een hoop geld gaat kosten?
ik wacht de volgende rekening wel af;-(
bedankt voor je reaktie.
groetjes tamara
zo, 04/11/2004 - 19:27 Permalink
harley

hoi hier nog een berichtje van mij.
het bedrag van 277 euro is het bedrag wat over is gebleven wat ik dus zelf moet betalen.
maar er staat nergens wat er verekend is.
want pwz vergoed 250 euro maar die kan ik dus nergens terug vinden.
dit klopt dus niet?
nogmaals groetjes tamara
zo, 04/11/2004 - 19:30 Permalink
Ricky

Staan er ook geen codes op? Bestaande uit een Letter en 2 cijfers. Als je die kan vermelden, kan ik je misschien vertellen wat hij gedaan heeft.
Rick
ma, 04/12/2004 - 00:58 Permalink
harley

ja er staan er genoeg.
en er staat ook achter de codes wat het betekend.
alleen zegt dat mij niets.
er staan ook 5 verdovingen op terwijl ik maar voor die behandelingen een keer boven en een keer beneden ben verdoofd.
zijn een boel codes maar hier komen ze.
11 maart e70 a10 e70 v13 v12 x10 a1o
17 maart v12 v11 v12 m31 x10 ( en dat terwijl ik voor 1000% weet dat hij op 17 maart alleen gekeken heeft en een foto heeft gemaakt meer niet.
24 maart v12 v60 v40 a10 v14 t82 e70 a10 v40 v11 v60 a10.

zo dit waren dus de behandelingen om te ontsteking rustig te krijgen zij hij.
ik heb pas hierna de zenuwbehandeling gehad.

bedankt weer!! groetjes tamara
ma, 04/12/2004 - 08:47 Permalink
Ricky

Beste Tamara,

Volgens de codes heb je ook de nodige vullingen gehad...Als dat volgens jou niet zo is geweest, zou ik dat eens met de tandarts bespreken: misschien vergissing??
En hoeveel keer ben je geweest voor de "behandeling van die ontstekingen"?
Code E70 mag pas vanaf de derde zitting (voor dezelfde tand/kies!) worden gerekend!
Code A10 is verdoving
Code M31 is plak-score: heeft hij je tanden gekleurd, om je te laten zien waar nog vuil (plak) zit?
Ben je het niet eens met je tandarts, vraag dan om een second opinion bij een collega. Met je behandeldossier erbij! Meld dit aan je tandarts (hij hoeft niet te weten naar wie je gaat!). Misschien dat hij dan van gedachten verandert!
Succes, Rick :smile:

[ Dit Bericht is bewerkt door: Ricky op 2004-04-12 13:51 ]
ma, 04/12/2004 - 13:47 Permalink
dj

Hoi,

Ja...

Je kunt zelfs een heleboel zelf rustig nazoeken. Op de hoofsite, http://www.tandarts.nl, staat een hoofstukje "tarief/verzekeringen".

Dan kun je op "Prijs en omschrijving van de tandartstarieven in 2004" klikken, waar je twee pdf bestandjes vindt. Samen geven die een hoop info!
Als je nog een 56 k modem mocht hebben kun je op de links "rechtsklikken" en dan op "doel opslaan als nemen" (weer met links hihi tenzij je een linkermuis hebt dan is het allemaal andersom).

Doeg,
ma, 04/12/2004 - 16:24 Permalink
harley

hoi rick.
zijn al deze codes tijdelijke of blijvende vullingen? want hij had er iets in gestopt om die ontsteking rustig te maken .
en dat heeft hij met de zenuwbehandeling er weer uitgehaald.dus de vullingen weer geopend.
nee hij heeft plak score gedaan.
en de behandelingen kloopen gewoon nietb eerste datum was rechts boven twee datum was alleen kijken en een foto en derde datum was links onder ( volgens mij heb in vorige mail rechts onder gezegt maar moet dus links onder zijn).
ik heb vorige week dus 3 en 7 april de zenuw behandelingen gehad.
dus ben ik bij deze rekineing om precies te zijn een keer echts boven en een keer links onder behandeld.
ik hoop dat je me nog begrijpt.
bedakt voor je reaktie.
groetjes tamara
ma, 04/12/2004 - 17:32 Permalink
harley

hallo rick.
ik heb net mijn tandarts gebeld.
volgens hem klopt de rekening.
plak-score is volgens hem ook poetsuitleg.
dat ik vertelde van die code e70 was dat onzin die mag je gewoon rekenen.
wn die 5 verdovingen waaren inderdaad 2 prikken maar voor meerdere kiezen dus dan rekend hij ook meerdere verdovingen.
en tot slot kon ik me er maar beter niet in verdiepen als ik er geen verstand van heb.
??????????????????????????????????
schiet mij maar lek.
ik moet volgende week maar even naar hem toe komen met de rekening .
maar daar kijk ik nu dus wel onwijs tegen op.
ook toen ik zj bij een heb je alleen een foto genomen en gekeken meer niet.
was ook niet waar.
ik ben toch zeker niet achtelijk weet precies wanneer wat gebeurt is.
nou ja.
bedankt voor het lezen.
groetjes tamara
di, 04/13/2004 - 08:06 Permalink
Ricky

Tamara,
Nogmaals mijn advies om een second opinion te vragen aan een collega of bij een TIP!!!
Met je dossier erbij!!
Jij hebt het gevoel dat je misleid wordt door je tandarts (...en misschien is je gevoel terecht...) en je tandarts lijkt nou niet bepaald de moeite te nemen om dat gevoel weg te nemen, in tegendeel!
Plak-score is ABSOLUUT GEEN poetsuitleg!! En code E70 mag pas vanaf de VIERDE zitting (ik gaf eerder aan: vanaf de derde, maar het is dus zelfs nog een zitting later!) En die V-codes zijn NIET bedoeld voor tijdelijke vullingen!!
Je hoeft als patient (ook al weet je misschien niet alles) echt niet zomaar alles voor zoete koek aan te nemen. Neem desnoods iemand mee, waardoor je sterker in je schoenen staat als je een gesprek aangaat met je tandarts.
Succes, Rick

[ Dit Bericht is bewerkt door: Ricky op 2004-04-13 21:14 ]
di, 04/13/2004 - 21:00 Permalink