Sinds een paar weken heb ik steeds achter in mijn keel stukjes plaque (?) in die gaatjes die daar zitten. Wie weet wat dit is en wat ik eraan kan doen?
Tja, dat is dus een beetje het probleem, ik heb die dingetjes niet zo heel vaak. Kan ook niet ff snel naar de tandarts gaan om te laten zien; ben verhuisd en heb nog geen nieuwe tandarts :sad: Maar ik zal het iig even vragen. Hardstikke bedankt voor de antwoorden!
Waarschijnlijk bedoel je de crypten in je amandelen waarin een soort etter kan ontstaan. Voor meer info kun je misschien op dat onderwerp zoeken of heb je wat aan de volgende site:
ik heb wel dat ik weet dat als ik verkouden ben of met mijn mond open slaap, dat mijn speeksel dan helemaal opdroogt en dat het dan ook kleine stukjes zijn, en het heel vies is...
ik herken het wel, ik heb dat ook. Soms raakt het ook los, het zijn dan net een soort pindastukjes!
Ik heb er eigenlijk geen last van, weet niet precies wat het is. Het zit in je amandel, in de gaatjes die ik daarin heb.
Volgens mij kan het niet zo veel kwaad.
Groetjes,
Joke
Mogelijk dat je de putjes (crypten) op je amandelen of je zachte verhemelte bedoelt.
Wat je kan doen is het volgende: koop perio-aid of corsodyl (chloorhexidine) spray en probeer ze af en toe schoon te spuiten.
Succes.
Wat zijn deze dingetjes dan?
Het is ontsmettend middel, maar je zou het tandvlees ook kunnen borstelen met een zachte tandenborstel.
spul in gaatjes in amandelen
http://www.gumor.com/hpnov2002/amandelen.htm
is dat het misschien?
Groetjes Roxanne
:smt006
Ik heb er eigenlijk geen last van, weet niet precies wat het is. Het zit in je amandel, in de gaatjes die ik daarin heb.
Volgens mij kan het niet zo veel kwaad.
Groetjes,
Joke