Boven en onder een prothese.....wie kent dat?

Author:
Jetski47
Posted:
ma, 04/19/2004 - 19:57
Ik zit tegen het probleem aan te hikken dat ik naast mijn bovengebit, ook de ondertanden moet gaan inleveren. Mijn tandarts heeft 15 jaar geleden al tegen me gezegd dat ik onvoldoende kaakbot zou hebben voor het plaatsen van een prothese. Is er iemand die dat probleem kent?
Jetty
Missy66

Op 2004-04-19 19:57, schreef Jetski47:
Ik zit tegen het probleem aan te hikken dat ik naast mijn bovengebit, ook de ondertanden moet gaan inleveren. Mijn tandarts heeft 15 jaar geleden al tegen me gezegd dat ik onvoldoende kaakbot zou hebben voor het plaatsen van een prothese. Is er iemand die dat probleem kent?
Jetty

Jetty

Ik heb er geen ervaring mee/in maar wel eens gelezen over het probleem...
Ik dacht dat je in dat geval een soort van permanente verankering in je onderkaak kan laten maken (een soort pijlers) daar wordt dan je onder gebit op vast "geklikt" maar een van de "geleerde" hiero moet daar maar even op terug komen...

Liefsssssssssss Missy
ma, 04/19/2004 - 20:08 Permalink
Missy66

Op 2004-04-19 21:35, schreef Dave:
Ik had ook onvoldoende onderkaak voor een ondergebit. Er zitten nu 4 implantaten in (pijlers). Daar klik ik het gebit op vast. Voordeel is ook dat ze het gebit wat groter kunnen maken zodat je geen ingevallen mond hebt. Je moet een doorverwijzing vragen naar een implantoloog.

Denk plak het ook nog maar even hier in deze topic...
ma, 04/19/2004 - 23:15 Permalink