vervangen vulling

Author:
karinver
Posted:
wo, 04/14/2004 - 11:48
Wie weet er antwoord op onderstaande vraag:
In november 2003 krijg ik een witte vulling.
Hier heb ik een rekening van gekregen en ook betaald.
Dan krijg ik pijnklachten aan die kies. Mijn tandarts besluit vervolgens om die vulling te vervangen. Wie moet het vervangen van die vulling betalen ?
Roxanne

Daar ben ik eigelijk ook wel beniewd naar...

want ik had een hele diepe vulling, maar door die diepe vulling is mijn zenuw zo geirriteerd, dat ik een WKB heb moeten doen...

ik heb nog niks gehad over dit soort dingen, en ik kan hier ook niks over vinden...

Groetjes
do, 04/22/2004 - 16:37 Permalink
Ricky

Roxanna en Karinver,
Jullie situaties lijken overeen te komen, maar dit is m.i. niet zo.
Bij Roxanna is een diepe vulling nodig geweest (althans, daar ga ik even van uit :smile: ). Dit houdt een risico in voor de zenuw en kan een WKB nodig maken. Dit is echter vaak NIET van te voren goed in te schatten. Bovendien moet het aangetaste weefsel weggehaald worden, desnoods tot aan de zenuw!! Dus de tandarts treft hier in principe geen blaam en mag alles in rekening brengen.
Bij Karinver ligt de zaak iets anders. Als de klachten met SLECHTS het vernieuwen van de vulling verdwijnen, dan voldeed om de een of andere reden de vorige vulling niet! En dat is dus volgens mij voor rekening van de tandarts!
Heb je je vraag ook al aan je tandarts gesteld? En welk antwoord gaf hij/zij?
Groeten, Rick

[ Dit Bericht is bewerkt door: Ricky op 2004-04-22 20:02 ]
do, 04/22/2004 - 20:00 Permalink
Roxanne

Ja inderdaad, ik had gewoon een gat(je) in mijn kies... maar na 4/5 dagen na de WKB kan ik nog steeds niet kouwen op mijn kies, en is hij heel erg gevoellig ( het lijkt ook alsof hij los zit ) is dit normaal of???

Groetjes!!!
(dank je wel nog)
vr, 04/23/2004 - 15:00 Permalink
Bliepmiep

Ik heb 1,5 week geleden een WKB gehad maar de kies voelt nogsteeds niet als vanouds.
Kauwen kan wel, maar harde dingen zoals chips (Mama Mia's bijv.) doen zeer als ik die doorbijt met mijn rechter kiezenrij.
Ook met poetsen volet de kies vreemd aan, geen pijn, maar wel 'anders'.
Een WKB is natuurlijk best ingrijpend, lijkt me dat je lichaam zich wel langzaam moet herstellen, ik merk nl. wel dat het al minder wordt.
Het lijkt me namelijk geen kwestie van dicht smeren die bende en je hebt geen last meer...

[ Dit Bericht is bewerkt door: Bliepmiep op 2004-04-23 20:15 ]
vr, 04/23/2004 - 20:15 Permalink
de digitale tandarts

kan inderdaad wel enkele dagen tot weken duren, maar na een paar maanden zouden de klachten toch echt over moeten zijn!
vr, 04/23/2004 - 21:05 Permalink