knarsen, kaakgewricht of kiespijn?

Author:
JP10k
Posted:
wo, 04/21/2004 - 23:36
Beste allemaal,

heb sinds een ongeveer een week ongeveer zeurende pijn in mijn linker bovenkaak. Heb nog nooit iets aan mn gebit gehad ( ik mag me gelukkig prijzen met mijn 30 jaar ).
's nachts knars ik, overdag klem ik als ik er niet op let, en ondanks dat is mijn gebit volgens mijn tandarts erg goed. Heb nog geen splint.
Het enige gaatje wat ik ooit heb gehad is 'verdwenen'. Mn verstandskiezen zitten er ook nog in.

Pijn zit niet op een plek maar verplaatst zich steeds tussen oor en rechterbovenkaak. Heb ook een warm oor en warme kaak. Verder zit mn oor behoorlijk dicht, heb last van prut in mn ogen, een loopneus en geirriteerde luchtwegen. Als ik mn mond ver open doe dan hoor ik het kraken.

Heb afspraak met mijn tandarts gemaakt maar die heeft pas tijd op 3 mei (ja ja). Dus heb ik een bezoek aan de huisarts gebracht die me wist te vertellen dat er ruimte is ontstaan in mn kaakgewricht. En omdat er schijnbaar zenuwen langs lopen onstaan mijn klachten. De oplossing die ze mij aandroeg was het laten maken van een bitje wat de druk van het kaakgewricht afhaald. Mocht dat niet helpen dan fysiotherapie.

Mijn vraag is of het mogelijk is dat de pijn niet alleen te wijten is aan ruimte in het kaakgewricht, maar wellicht aan iets met gaatjes of andere problemen met mijn gebit. 3 mei is behoorlijk ver weg en des te eerder ik van de pijn af ben des te beter.

Heeft iemand ervaring met dergelijke klachten dan hoor ik het graag. :>
de digitale tandarts

U omschrijft een uitgebreid scala aan klachten. Ik zou in dit geval geen richting durven aangeven waar u de oorzaak zou kunnen zoeken.

Je zou snel denken aan een afwijking aan het kaakgewricht, maar het kunnen veel meer zaken zijn.

Uw tandarts kan uw gebit (rontgenologisch) onderzoeken en tevens testen doen om je kaakspieren en gewrichten mee te onderzoeken.

Mocht het kaakgewricht als oorzaak worden aangemerkt dan kunt u mogelijk een behandeling met een splint verwachten al dan niet gecombineerd met fysiotherapie.

Zie ook deze vraag: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=350&forum=8

[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2004-04-21 23:45 ]
wo, 04/21/2004 - 23:44 Permalink
faberge

misschien heb je een kaakholte of bijholte onsteking.....ff een foto in het ziekenhuis laten maken en je weet het. Dit kan n.l. ook flinke tandproblemen geven, alsof je hele gebit op uitvallen staat.

groet
Faberge
vr, 04/23/2004 - 00:54 Permalink