Hallo,
afgelopen week heb ik 2 wkb gehad, één aan een voortand en één aan een kies. Nou is het vreemde dat ik bij beiden sindsdien last heb met kauwen en bijten. En bij de kies is het zelfs zo erg dat ik er helemaal niet meer mee kan bijten omdat het zo pijnlijk is. Ik ben er al mee terug geweest bij de tandarts en hij heeft de noodvulling van de kies wat vlakker gemaakt. Helaas heeft het niet geholpen en blijft de enorme pijn bij het kauwen. Is er iemand die dit kent en mij advies kan geven wat ik nu het beste kan doen? Alvast dank voor de reacties.
afgelopen week heb ik 2 wkb gehad, één aan een voortand en één aan een kies. Nou is het vreemde dat ik bij beiden sindsdien last heb met kauwen en bijten. En bij de kies is het zelfs zo erg dat ik er helemaal niet meer mee kan bijten omdat het zo pijnlijk is. Ik ben er al mee terug geweest bij de tandarts en hij heeft de noodvulling van de kies wat vlakker gemaakt. Helaas heeft het niet geholpen en blijft de enorme pijn bij het kauwen. Is er iemand die dit kent en mij advies kan geven wat ik nu het beste kan doen? Alvast dank voor de reacties.
De tandarts is vlink wat druk aan het uit oefenen, dus het is helemaal niet gek dat je een pijn/gevoelligheid hebt aan de kies/voortand.
Het kan een week... een maand duren, maar langer dan ander halve maand toch niet, dan is er toch echt wat aan de hand...
Groetjes Roxanne
Veel succes!
Ik voel het nog wel, maar het wordt elke dag wat minder...
En zoals roxanne al zegt, het is een hele ingreep en niet gewoon even zomaar een vulling. Beschouw het als een wond, bij de 1 geneest dat snel, en bij de ander duurt het wat langer.
Groetjes,
Monique
Ik kreeg in ieder geval in de periode tussen de start en deel 2 ook meer last... Maar bij mij zat er maar 1 week tussen. Bij mij werd bij deel 2 werd er nog het nodige vijl-werk gedaan. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zit...
Hou het nog even een paar dagen in de gaten, maar als de pijn erger wordt, moet je zeker even bellen!!!
Groetjes,
Monique
[ Dit Bericht is bewerkt door: minique op 2004-04-26 14:47 ]
Dat kan zeker..
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=3408&forum=1&3
Doeg,
nog steeds pijn
Twee weken geleden is de voortand afbehandeld en ik heb nog steeds pijn. Een zeurderige pijn alsof er een band omheen zit. Nu heb ik net op de site gelezen dat dit vaker voorkomt. De kies waar ik veel last van had moet nog afbehandeld worden maar daar is de pijn nu wat minder, helaas ook nog niet over. Ik word er wel een moe van want ik loop nu al maanden continu met pijn in de mond en volgens de tandarts ben ik een uitzondering.... )Blijkbaar niet gezien het aantal berichten op deze site)
Toch heb ik nog een vraagje. Kan het zijn dat de pijn na een wortelkanaalbehandeling nooit meer overgaat of zie ik dit te somber in?
groetjes van marthe :smt001
Ik heb zelf al zo'n vijf weken napijn, gaat maar niet over.
Is er nog hoop?
Joke
Over het algemeen kan je wel stellen dat bij succesvolle kanaalbehandelingen de pijn na drie maanden vaak wel verdwenen is.
Sterkte allemaal!
Bedankt.
:smt003
Joke