Verdikt tandvlees boven kies

Author:
tandminator
Posted:
ma, 04/26/2004 - 19:33
Sinds een week heb ik een redelijke grote verdikking boven mijn kiezen aan de binnenkant het begon als een soort wondje.
Het was dichtgegroeit en had nergens last van maar er onstond een soort vaag bultje.Het is niet pijnlijk ook niet als ik het aanraak of als ik erop druk.Ik dacht dat het wel weg zou gaan na verloop van tijd.Ik heb geen idee wat dit kan zijn en ik heb verder ook nooit last gehad van gaatjes etc. hebben jullie een mogelijke verklaring?
tandminator

het lijkt nu alsof de zwelling minder is geworden(gelukkig) nog een klein beetje verdikt,geen pijn en ik denk ook dat het een fistel is want ik had nog even rondgekeken hier op tandarts.nl en de beschrijving van het afvoeren van abces (pus) klopt wel ja. alleen mijn vraag is moet ik nu meteen ervoor naar de tandarts of niet?

[ Dit Bericht is bewerkt door: tandminator op 2004-04-27 17:38 ]
di, 04/27/2004 - 17:37 Permalink
vV

Niet meteen, maar het betekent wel dat je met een onsteking rondloopt, en dat is niet goed. Er zal wel een behandeling gedaan moeten worden om de ontsteking te verhelpen.
di, 04/27/2004 - 17:52 Permalink
hechting

Ik heb bijna een jaar met die fistel gelopen,omdat ik als de dood ben voor tandartsen en zeker voor kaakchirurgen.
kwaad kan het niet om er mee door te lopen,maar als ik had geweten dat het me zo meeviel was ik wel eerder gegaan.
Behandeling niks van gevoeld en napijn 2 dagen gehad. Alleen het weekend en toen weer aan het werk gegaan.
Maak gerust een afspraak zou ik zeggen.
Veel geluk ermee
di, 04/27/2004 - 18:03 Permalink