reactie op niet krijgen foto's

Author:
billy tooth
Posted:
di, 04/20/2004 - 12:25
hoi dj
bedankt voor je reactie.
Ik weet dat de negatieven er nog zijn, ze werkt namelijk nog niet met digitaal!!
Het wrange is dat ik verder al mijn gegevens keurig heb gekregen, met alles wat er gedaan is (en volgens haar ook nog moet gebeuren).
Mijn moeder zat daar ook en is vorige maand vertrokken, zij kreeg alles zo mee (inclusief foto's) en ZONDER 10 EURO te betalen.
VOLGENS MIJ IS ZE GEWOON BANG DAT MIJN NIEUWE TANDARTS OP DE FOTO'S KAN ZIEN DAT ZIJ ER MAAR EEN POTJE VAN MAAKT CQ HEEFT GEMAAKT.
Anyway, ik ga briefje schrijven, al verwacht ik er niet veel van want ze zit nergens bij aangesloten en anders overweeg ik toch echt aangifte.
Weet je, die tandartsen zijn best wel prijzig tegenwoordig en alles wat je hebt hoef je dan niet meer te laten doen, scheelt toch weer in de knip!!!! JA TOCH!!!
Ricky

Op 2004-04-20 12:25, schreef billy tooth:
Anyway, ik ga briefje schrijven, al verwacht ik er niet veel van want ze zit nergens bij aangesloten en anders overweeg ik toch echt aangifte.

Informeer bij de tandarts in die brief nogmaals naar haar klachtenregeling. Deze is ze verplicht te hebben!!! Dat ze nergens bij is aangesloten, doet niets ter zake: dit is gewoon bij wet zo gesteld.

Succes, Rick :wink:
ma, 04/26/2004 - 19:48 Permalink
vV

Wellicht verzoeken het dossier over te dragen aan de nieuwe tandarts??
Overigens is het wel zo dat een dossier, en de bijbehorende foto`s geen eigendom is van de patient. Het is de verantwoording van de tandarts dit te beheren. Indien patient inzage wil kan dit (bij wet geregeld) en voor een afschrift, ook een afschrift/kopie van foto`s MOGEN kosten in rekeing gebracht worden.
Ikzelf (tandarts) zal slechts bij hoge uitzondering het dossier aan de patient zelf meegeven, namelijk bij vertrek naar het buitenland. Anders wordt het (compleet) overgedragen aan de nieuwe tandarts. Het is namelijk MIJN verantwoording dat het compleet overkomt!
di, 04/27/2004 - 18:04 Permalink
Ricky

Op 2004-04-27 18:04, schreef vV:
...en voor een afschrift, ook een afschrift/kopie van foto`s MOGEN kosten in rekeing gebracht worden.

...mits deze kosten redelijk zijn! En mij lijkt dat in dit geval geenszins! Daar komt nog bij dat een kopie van een röntgenfoto in de meeste gevallen niet van die kwaliteit is, dat deze echt bruikbaar is!
Overigens heb ik begrepen dat ook de nieuwe tandarts bot ving bij zijn collega!
Groeten, Rick :smile:
do, 04/29/2004 - 15:01 Permalink